Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagstur i Sandefjordsfjorden 7.februar


friluftsloffern

Anbefalte innlegg

Sjøen ligger blank. Ikke et vindkast og se.
Da er det bare og hive kajakken på taket å komme seg avgårde.
Legger ut fra Thorøya. Padler meg utover mellom holmer og skjær hele veien ut til Kjærringvik.
Legger sjøveien innom nesten alle holmer utover og likedan på hjemveien. Smale sund som beskyttes av et skjær som fanger bølgene og lager urolig sjø. Men kommer meg gjennom.
Selv om det er vindstille, blir det alltid litt dønninger i fjorden. Havet ligger rett på.
Jeg tar en rast på den gml. kanonstillinga i Kjærringvik. Nydelig utsikt i alle rettninger herfra. Får et meget godt overblikkk over nærmeste øyer og sund som kan padles.
Tok turen bortom Kjærring-holmene som er en meget befolket plass om sommeren.Ligger like sør om Kjærringvik. Sandbunn så langt øye rekker. Masser av teltplasser. Yrende folkeliv for de som liker det. Men liker det bedre sånn det er nå jeg. Stille, rolig, fredfullt og i harmoni med naturen.
Hele dagen fikk jeg for meg selv. Ikke en sjel og se foruten Bohus(Color Line) som dundret forbi da jeg dro hjemover.
Nei jeg må si at vinterpadlinga slår alle forventninger og så til de grader.
Til helga og utover neste uke, meldes det flere plussgrader og flau vind. Skal ikke se bort fra at denne karen legger ut på nye turer for og fylles med sjelero nye padleopplevelser.
Fikk tilbakelagt i padling 19,5km på denne turen. Ikke ille det en flott februardag.
Her er det snurpa sammen en film fra dagen:


Eller du kan gå inn på hjemmesiden min og se der:Se link i sigatur under

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.