Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2003 Skrevet 14. juli 2003 Planlegger tur til Tverrbytthornet. 1. Kan fortoppen (vest for Vestre, "V2") til Vestre Tverrbytthornet ha 10 meter? 2. Er de siste meterne fra øst og opp til vestre vanskelige?? mvh Espen Andersen Siter
Kim Skrevet 14. juli 2003 Skrevet 14. juli 2003 Fortoppen har mellom 5-10 meter, antar jeg... Jeg vil ikke avkrefte den, så det er nok greit å ta den med Fra øst er ikke Vestre vanskelig å bestige. En noe smal egg, men greit å ta seg fram. Fint å gå opp fra Kyrkjeglupen mellom vann 1466 og 1480 og rett opp mot Tverrbytthornet. Bratt, men det skal ikke by på problemer. Derfra greit til Vestre og V-2. Fra vest er det litt mer styr. Vi holdt oss litt ned på sørsiden og rundet opp på eggen like øst for V-2. Klyving på hyller. Kart http://home.no.net/totusern/kart/leirvassbu.htm Siter
Gjest Anonymous Skrevet 18. juli 2003 Skrevet 18. juli 2003 Ja, nå i går fikk vi vært på begge toppene... For meg var klyvingen på eggen øst for Vestre helt i grenseland tatt i betraktning at vi i tillegg hadde tordenvær! Håret sto rett opp på en av oss... Jeg spurtet også ned på fortoppen - den kan umulig ha ti meter! Ellers var oppstigningen til Tverrbytthornet fra nord helt grei.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.