kenny28 Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Skal en tur til Tenerife og skal pakke i min fjellsekk på 110 liter. Kan det være problemer med å få sekken på flyet ? Siter
Frithjof88 Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 eneste kan være de vil ha deg til å få festet alle stropper osv helt tett til sekken så de ikke henger seg opp i ting. Så lenge du gjør det skal det ikke være stort til problemer.. utenom at bagasjen fort blir behandlet enelding og du kan få skader.. Siter
Zabel Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Kan jeg aldri tenke meg er noe problem. Kan være lurt å nøste opp og tape stropper og reimer som henger og slenger, og evt stappe sekken i en solid søppelsekk eller lignende for ekstra beskyttelse. Siter
snilen Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Regner med at du har direktefly og da bør det gå greit. Har dårlige erfaringer med sending av ryggsekk når det er snakk om flybytte. Noen flyplasser tilbyr å pakke inn i krynpeplast. Dette beskytter sekken og sikrer også mot tyveri fra lommer. Det koster noen skillinger, men kan være vel anvendte penger. Siter
borgern Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Går stort sett greit på fly. Spenn hoftebeltet sammen rundt sekken(altså motsatt av vanlig). Har du løse reimer som ikke er i bruk så ta de av og putt i lommer. Så bretter du overskytende reimer etc sammen og teiper. Mulig du får en slik plastsekk som de pakker barnevogner etc i hvos du spør. Det har de på mottak av spesialbagasje. Siter
kenny28 Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Skrevet 1. februar 2012 Takk for alle tips. Er det lov/greit å pakke sekken inn i en tykk søppelsekk ? Siter
mindviruz Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Skilderremmene kan hekte seg fast i ting. Jeg har opplevd at de har løsnet den ene siden på skulderstroppen på bagen min før. Hva med å ta med seg en rull eller to med den bredeste plastfolien du finner i matvarebutikken? Når du sitter på flyplassen, og er sikker på at nå har du ikke bruk for noe i sekken lenger tar du ut en rull med folie og surrer rundt sekken. Når du skal hjem igjen, gjør du det samme Siter
Eirik78 Skrevet 1. februar 2012 Skrevet 1. februar 2012 Eller hva med en flightbag? Tar ikke store plassen sammenbrettet heller: http://www.eventyrsport.dk/shop/visvare.aspx?varenummer=18162&ukid=62&oversigt=../shop/underkategori.aspx Siter
captainrambo Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Gaffatape på alle stropper og reimer som du ikke får strammet på plass ordentlig. Ingenting må ligge og henge og slenge. Har reist utallige steder på jorda med stor tursekk på fly, alltid uten problemer. Siter
raggsokk Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Hvis du har TNF bag i str XL eller lignende fungerer det vel fint å sende sekken inni der. De baggene tåler jo en støyt. Siter
REs Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Jeg har et regntrekk til min sekk, 80L., som kan lukkes rundt sekken med glidelås. Det har også to håndtak slik at hele pakken kan bæres som en bag. Jeg kjøpte den på nettet et sted og jeg kan sjekke opp hva det heter når jeg kommer hjem. (Er ute i Nordsjøen akurat nå.) Her er det et annet alternativ fra Fjellreven. http://www.outnet.no/no-fjallraven/flight-bag-90-l.php?group=prod_prod_grp-s1%2F225 Siter
Barskekarsten Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Jeg har reist jorden rundt m 5stopp, t/r Kina m/innenlansfly x 2, t/r longyear x 3, innenlands Samoa ++ Den ene gangen det har skjedd noe var fra Celle(i Tyskland) til Tromsø med flyet som går videre til Longyearbyen. Da trodde de sekken min skulle videre til Longyearbyen... den kom tilbake noen timer senere. Jeg stropper magebeltet rundt sekken, strammer inn alle remmer og taper fast endene med sportstape.m Et tips: Ta normal innsjekk på automat og gå rett til spesialbagasje, de er ikke så nøye på det som damene i de normale skrankene. Siter
kenny28 Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Skrevet 2. februar 2012 Hvor mye extra koster det å sende sekken som spesialbagasje som du nevnte ovenfor ? Siter
Barskekarsten Skrevet 2. februar 2012 Skrevet 2. februar 2012 Nix og nada på SAS i alle fall. Hvordan det er med Rayanair ol. har jeg ikke filla peiling på. De pleier å ikke å være så nøye med overvekt på spesialbagasjeleveringen heller. Siter
sirsn Skrevet 3. februar 2012 Skrevet 3. februar 2012 Gjør som Barskekarsten sier - der er de veldig hyggelige og hjelpsomme. Får lov til å ha liggeunderlag festet utenpå, samme med fiskestang i etui. Verre med disse småflyplassene hvor man må av med stanga og sende som ekstra bagasje :-S Bare husk og ikke ta med brensel/gass i sekken. Blir destruert Siter
kenny28 Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Skrevet 3. februar 2012 Takk for tips. Skal prøve meg på den spesialbagasje løsningen. Siter
REs Skrevet 4. februar 2012 Skrevet 4. februar 2012 Her er det ryggsekktrekket som jeg har. Det fungerer glimrende. http://www.ferrino.it/en/homepage/products/TRAVEL_LINE/accessories_157/two_way_ss12_ Jeg kjøpte det her. http://www.travelshopone.no/ Siter
Lompa Skrevet 4. februar 2012 Skrevet 4. februar 2012 Jeg har det vanntette trekket som følger med sekken min. Først fester jeg alle løse reimer. Så trekker jeg regntrekket over. Til slutt slår jeg ei reim rundt, sånn at ikke regntrekket vrir seg av. Siter
Lindap Skrevet 5. februar 2012 Skrevet 5. februar 2012 Jeg pleier å pakke den inn i dampsperre-plast som vi fortsatt har liggende på rull hjemme. Teipe godt fast, slik at det blir en jevn pakke. Levres i spesialbagasje. Fungerer bra på vei frem og kaster plasten etterpå. På vei tilbake er det mindre kritisk at alt ankommer i tide og bruker da oftest ingenting. Har også brukt penger på å kjøpe en plastsekk på en flyplass på vei tilbake en gang. Ellers gjør jeg som de andre sier og snører alle reimer godt fast og knuter dem opp. Siter
uppis Skrevet 5. februar 2012 Skrevet 5. februar 2012 Jeg fikk denne til jul: http://sportsnett.no/s/p.aspx?pid=1919 Har ikke fått testet den ennå men den virker solid. Eneste ulempen jeg kan se er at man må drasse på 370g ekstra på turen, om man ikke kan ha den til oppbevaring et eller annet sted til man skal hjem igjen. Siter
krokavatnet Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Eg har Osprey-modellen nemnt over. Denne er ganske grei og har halda sekken min i live på flyturar i Asia og Europa. Siter
jankj Skrevet 6. februar 2012 Skrevet 6. februar 2012 Jeg kjøpte en enorm bag på biltema for noen år siden. Bagen var egentlig beregnet til å pakke en sammenleggbar sykkel oppi. Dagens produkt ser slik ut, uten at jeg går god for om kvalitet etc tilsvarer den jeg kjøpte: http://biltema.no/no/Fritid/Sykler/Tilbehor/Laste-og-oppbevare/Oppbevaringsveske-for-sammenleggbar-sykkel-27185/ Min bag er av tykt stoff og tåler en god del juling (et par småhull, men uten betydning). Vet ikke hvordan kvaliteten er i dag. I hvert fall, min bag er genial til å spenne fast på siden av sekken når jeg skal bære og til å beskytte sekken når jeg skal sjekke inn bagasjen. Det PLEIER gå greit å sende sekken slik den er, men jeg synes det er unødvendig å utsette en dyr sekk for slitasje fra transportbånd etc. Siter
kenny28 Skrevet 13. februar 2012 Forfatter Skrevet 13. februar 2012 Er nå kommet tilbake fra reisen med sekken i god behold. Jeg tapet sekken godt med gaffatape og alt gikk strålende. Jeg skal sjekke ut den sekken fra biltema neste gang jeg er der. Takk for alle gode tips Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.