jkp Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Hei hei! Jeg lurer på om det finnes fjell i Norge som heter/kalles "Puppen", "Brystet" eller noe i den duren......eller om det er noe fjell som evt. ser ut som et kvinnebryst. Vet at dette kanskje kan høres rart ut,men saken omhandler brystkreft og jeg er meget takknemlig for alle tilbakemeldinger. Eneste jeg har funnet ut av til nå er "Mariahompen" på Saltfjellet mener jeg det var. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gauldalsvidda Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Det kommer an på øyet som ser På Rognes i Midtre Gauldal er det en skogkledd topp som går under navnene "Sukkertoppen" og "Rødsten". Den kan "minne" om ulike ting etter fra hvilken retning man ser den fra. Du for sjekke om det finnes noen bilder av den på nett og om den ligner "puppen" din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jkp Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Takker for tipset Hehehe....jeg skal se hva jeg finner om dette og se om det kan bli "Pupp" ut av det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
springsteen Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Du har det jo rett rundt svingen! Papperhavn på Hvaler er en forfinet version av Pattehavn. Det skal være fordi det ligger mellom to "fjell" som ser ut som "pættær". Vet ikke mer enn det jeg hørte på NRK Østfold for noen år siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jkp Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Det var jeg faktisk ikke klar over! Takker så mye for tilbakemeldingen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helinor Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Her har vi - på folkemunne - "Pattan", to nokså like fjelltopper som ser ut som pupper. Kan ikke søke dem opp for deg fordi jeg ikke vet hva de heter på kartet, men dersom du ser på http://no.wikipedia.org/wiki/B%C3%B8rvasstindan, så er de altså til venstre (utenfor bildet), i nærheten av Lurfjelltinden. Mulig det er Ytre hompen og Indre hompen som er offisielle navn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TL Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 ......eller om det er noe fjell som evt. ser ut som et kvinnebryst. Lille Finnkneet. Denne fjellformasjonen ble visstnok av folk ute på Vega i sammenlignet med et kvinnebryst, og ble i tidligere tider bl.a. brukt som "méd" (sammen med andre markante topper på innlandet) for å krysspeile fiskefeltene i havområdene utenfor kysten. Datidens gps, så å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gal Krokfot Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Trollsteinrundhøe kan minne om eit bryst på litt avstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.