Jorun Skrevet 28. januar 2012 Skrevet 28. januar 2012 Jeg har planer om å gå Spitsbergen på tvers i april/mai (12 dager) Turen foregår mye utenfor område 10 så jeg trenger forsikring. Vet noen hvor mye dette kommer til å koste? Hva er lurt å gjøre i forhold til å ordne meg billigst mulig? Vet jeg må søke om dette til Sysselmannen osv, men lurer mest på hva dette kommer til å koste. Håper på svar! Jorun Siter
MH Skrevet 29. januar 2012 Skrevet 29. januar 2012 Hei, planlegger selv en tur på en uke pluss i overgangen mars-april. Størrelsen på forsikring fastsettes av sysselmannen. Om du tenker å gå fra østkysten og over til Longyear trenger du jo ikke nødvendigvis være så veldig mye utenfor område 10 og det har vel muligens noe å si på hvor dyrt det blir. Hvilken rute tenker du å ta? For transport til østkysten(Hvor jeg regner med du vil starte fra?) vil muligens det billigste være å avtale med en turoperatør om du/dere kan få plass på en dagstur dit(Agardhbukta eller noe rundt der). Da blir det ikke så mange kronene som en spesialbestilt logistikktur kan bli. (Eventuelt om du kjenner noen med scooter...) Siter
Marmot Skrevet 9. februar 2012 Skrevet 9. februar 2012 Ring Sysselmannen og spør om å få prate med reiselivsrådgiveren der oppe, hun vil nok kunne svare på det du måtte ha av spørsmål. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.