Gå til innhold
  • Bli medlem

"Farvel Norge"

Lars

Anbefalte innlegg

Denne fantastiske teksten har vi på adrenaline.no fått lov til å legge ut på www.adrenaline.no

Hent ned med en gang, hvis du da ikke kjenner teksten fra før!

Peter Wessel Zapffe var en stor ordkunstner, og en heftig naturverner!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Dere må nok bare finne dere i at folk flest søker mer lettvinte løsninger når de vil ut i friskluft. Selvsagt hadde det vært flott dersom alle var som dere om helst ville gå mil etter mil uten å se noen form for sivilisasjon. Men desverre er det en utopi. Forøvrig ser Eikesdalen ut som et spektakulært sted for heisutbygging. De fleste eksisterende anlegg tilbyr ikke de ekstreme nedfartene som man finner i alpene, så dette tilbudet vil helt sikkert være et alternativ for de som planlegger alpeferie. Nå vernes jo det meste av Norge ihjel, så det bør ikke være noe fare for at all villmark forsvinner. Det er tydelig at enkelte mest lyst vil at alt unntatt noen tetsted skal være ubebodd villmark hvor "miljøvernere" kan ferdes fritt uten noen form for forstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen alternative muligheter:

1. De er tilfeldig innom

2. De er utlogga utenå ha registrert det

3. De feiga ut

Har dessverre vært utsatt for 2 noen ganger...

Men til Gjest:

Etter pålegg fra Stortinget har "Kongen" (i dette tilfellet krompen, dvs. regjeringen i statsråd) vedtatt vern av dette området for tre år siden. Da bør det ikke være lettvint å gi f... i vernet for å bygge et skianlegg. Som vil være negativt for villreinen, som var begrunnelsen for Stortingets pålegg.

Når kommunen(Nesset) gjennom forsøksordningen for forvaltning av Dovrefjell går inn for planene, som i neste byggetrunn er ulovlig i forhold til den verneforskriften kommunen forvalter, leverer de jo en sterk søknad om fortsatt å få lokal forvaltning.

De som taper mest vil være raumaværingene - de risikerer at reinen ikke tlenger trekker ut i deres fjell. En viss ironi, ettersom disse jagde demonstrantene fra fjellet under mardølaaksjonen, da eikesdølene var i mot utbygging. Sånn settt er det nok noen eikesdøler som tenker "takk for sist".

Hva er det med klokka på systemet, forresten? Innlegget ble datert 20:19, den er 22:20 på min PC og armbåndsur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ok med forskjellige meninger, men jeg har et inntrykk av at en stor del av de som er for utbygging / mot storstilt verning skriver anonymt. Hvorfor det?

En annen sak er at disse oftest ikke har andre argumenter enn at vi (inkl. miljøvernministre, Stortinget, regjeringa etc) som er for vern er dumme, ekstreme osv. Samt manglende kunnskap slik gjest demonstrerer. Uberørt natur er blitt omtrent borte i Norge siste 100 år - se f.eks. http://www.naturforvaltning.no/wbch3.exe?p=3230 (kjør animasjonen).

Jeg skal ikke si hvilket parti de stemmer, men det er nok det samme som måkene til Odd Børretzen.

"For den onde er det håp, men mot djevelens dårskap kjemper selv Herren forgjeves." (Håper du tilgir et bibelsitat fra en hedning, Lars)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg synes det er ok med forskjellige meninger, men jeg har et inntrykk av at en stor del av de som er for utbygging / mot storstilt verning skriver anonymt. Hvorfor det?

Hei "morten" !

Jeg syns det er helt OK med personer som makter å se en sak fra flere sider. Mitt inntrykk er at du stort sett er en av dem. Men nå skjønner jeg ikke hva du egentlig mener når du sier: "-- for utbygging/mot storstilt verning --"

Personlig kan jeg være mot verning noen ganger uten at jeg skammer meg over det og av den grunn skriver anonymt. Andre ganger kan jeg være for verning og skammer meg ikke av det heller. Og hva mener du med "storstilt" ? Kan du nevne et eksempel ?

Hilsen Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skjønner jo forsåvidt godt at dette ortografiske geniet foretrekker anonymitet :)

Norsklærerpanda

"Norsklærerpanda" bør ikke kaste med sten når han selv sitter i glasshus. Det heter: "for så vidt" i tre ord !! Og hvilken språklig nytte har ordet i den sammenheng han bruker det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg skjønner jo forsåvidt godt at dette ortografiske geniet foretrekker anonymitet :evil:

Norsklærerpanda

Det gikk litt fort i svingene da jeg skrev akkurat denne setningen, men for å rette meg selv :

"Det er tydelig at enkelte har mest lyst til at alt unntatt noen tettsted skal være.... "

Jeg fikk forøvrig 6 i norsk muntlig, 5 i norsk og nynorsk så jeg mener jeg har brukbare skriveferdigheter selv om det er noen år siden jeg gikk på VGS. Uansett bør ressurspersoner (?) som panda finne saklige argumenter istedet for å antyde dysleksi. Jeg kan godt innrømme at jeg ikke har satt meg inn i konflikter angående Eikesdalen, men uttalte meg mer på generelt grunnlag. Jeg foretrekker anonymitet når jeg uttaler meg på internett. Kanskje man kan komme med uheldige utsagn som kan spores opp av en framtidig arbeidsgiver osv. Men all ære til de som står fram med fullt navn og bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker anonymitet når jeg uttaler meg på internett. Kanskje man kan komme med uheldige utsagn som kan spores opp av en framtidig arbeidsgiver osv. Men all ære til de som står fram med fullt navn og bilde.

Akkurat der skal jeg gi deg kred for et holdbart argument i fht anonymitet. Første hittil. Enklere for oss som har innsett at vi er dømt til å bli der vi er resten av karrieren... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.