Gå til innhold
  • Bli medlem

Stor sekk


katrine93

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp, har behov for ny sekk. Den jeg har nå på 65 liter og passer ikke så godt til ryggen min. Pluss at den blir liten når jeg skal på ukesturer med telt.

Ser for meg en sekk på 85+ da jeg har tenkt å bruke den på vinterturer med telt. Er ca 175 høy og er ganske brede skuldre til å være jente.

Så lurer litt på om noen har noe tips til hvilken sekk jeg burde velge. Har sett litt på Bergans Alpinist 100L lady og helsport spitsbergen, noen som har andre forslag?

Vet jeg burde prøve de forskjellige sekkene, men trenger å ha en idè på forhånd siden jeg tenkte jeg skulle ta å se på det på en oslo tur, utvalget her jeg bor er ikke det største.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har du kikket på Helsport fjellheimen? den kommer i 65 og 85L utgaver og 85 kommer med M rygglengde. Litt usikker på hva som går under M. Fantastisk god sekk som sitter bedre på ryggen enn noen annen sekk jeg har prøvd, også med høy vekt. Store deler av vekten føles som å forsvinne når du lemper den på ryggen i forhold til andre sekker. Bæresystemet er i tillegg ganske nytt men fungerer fantastisk med godt med innstillinger. Har aldri prøvd spitsbergen men har i alle fall samme bæresystem som fjellheimen.

Så har du Norrøna synkron svalbard jeg har hørt mye bra om. Mitt tips er å prøve Fjellheimen på med litt vekt i i butikken (stapp oppi noen telt osv) og se om ikke du og blir frelst. Selv om den ikke er mer enn 85L føles det som jeg får mer oppi og festet utpå sekken enn min tidligere 95L sekk fra Bergans. Brukte den på en 3ukers fjelltur i sommer med alt jeg trengte i sekken og det gikk supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vel først der sett på Alpinist eller vIking 100L fra Bergans kontra Helsport. Har riktignok en Helsport sekk jeg er fornøyd med, men ville nok kjøpt et annet merke hvis jeg skulle ha ny sekk.

Se også på siden til Sportsnett, de har vintersalg med 25% hele uken.

Har Gregory Deva 85 damesekk på salg, ellers har de en del damemodeller fra Osprey bl.a.

For Bergans sekkene så ta en titt på http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=311&closeBelow=311

De har ofte "fast lavpris" på de.

Berganssekkene har en høyere egenvekt enn en del av de på Sportsnett. En Viking Lady veier vel 4 kilo med sidelommer. Gregory og Osprey sin 85 liter veier under 3 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo et godt tilbud på en dedikert damesekk; Gregory Deva 85 L. på Sportsnett.

http://sportsnett.no/s/p.aspx?pid=3569&cid=319

Linken har størrelsesguide også.

Samboer har en Arc'teryx Briza på 75+ L. og er godt fornøyd med den, med unntak av stikklommer for drikkeflaske o.l. på begge sider av sekkerom (disse er håpløs trange når sekken er full). Litt liten for full ovenatting ute vinterstid for mer enn et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.