Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva gjør fullmånen med deg ?


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Annonse
Bortsett fra dette:

Så skjer det ikke så stort ;)

Litt skuffende at du som brannmann ikke var klar over at det brenner mindre under fullmånen.

Pyromanene liker seg best i mørket... ;)

Ellers kan en vel ikke regne med at bymennesker har noe forhold til månen.

Det henger jo en fullmåne på hvert gatehjørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov litt dårlig i natt. Tror dog det hadde mest gjøre med at det kom en brøytetraktor i gata kl 0130.

Ellers hender det jeg fisker frem kamera og tar bilde av fullmånen.

Jeg sov også dårlig i natt! Men jeg lurer på om det kanskje var mer på grunn av ei 17 mnd gammel jente som ikke ville sove i sin egen seng... Litt vanskelig å ignorere ei søt lita jente som står i senga si og strigråter. :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi påvirkes forskjellig,- fordi vi er ulike som mennesker,- men jeg får definitivt en større lengsel ut når jeg vet det er rundt fullmånetid,- kanskje ikke månen i seg selv som skaper dette,- men det at jeg vet hvor vakkert det kan bli i måneskinnet,- det å se den komme opp denne årstiden... vandre i månelys skyggene i skogen,- se seg selv kaste skygge når det egentlig er kveld og mørkt.... glitteret i snøen...., stemningen..stillheten, forventningen...Blir nok rastløs fordi jeg vil ut .. ;) tiden er verdifull og vil helst ha med meg alle slike stemninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer vanligvis aldri, eller i hvertfall aldri slik at jeg husker det. Bortsett fra når det er fullmåne vel å merke! Denne fullmåne natta som var nå er noe av det villeste på lenge. Ekstremt utslitt når jeg våkna.

Pussig at det er slik egentlig. Eneste som egentlig endrer seg er vinkelen til månen i forhold til sola og jorda. Det hadde vært mer logisk med urolig natt den dagen månen er på det minste siden det er da gravitasjonskraften er størst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.