Gå til innhold
  • Bli medlem

Tyverisikring av ryggsekk


REs

Anbefalte innlegg

Etter en diskusjon om ferie med ryggsekk, "backpacking", og faren for å bli frastjålet ryggsekken, var det noen som nevnte et låsbart nett som kunne tres over sekken og låses fast til f.eks. en lyktestolpe, et bussskur eller lignende.

Et søk på nettet ga meg dette bilde, og det var også det eneste jeg fant.

Er det andre sem kjenner til noe som dette.

post-4379-133474776767_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips.

Her var det jo ganske mange kjekke løsninger både for ryggsekken og andre typer bagasje.

P.S.

Kona fortalte nettopp om noen som hadde vert i Engeland før jul og handlet klær og julepresanger. Husker ikke hvor de landet i Norge, men de tok toget fra flyplassen og inn mot Oslo. Koffertene ble satt inn i bagasjehyllene ved inngangsdøra på toget ved start fra flyplassen, men da de skulle gå av toget var koffertene borte. Klær og gaver for over 15 000 kroner var forsvunnet.

Det hadde kanskje vert nok med en enkel sykkellås gjennom håntakene på 2 eller tre kofferter så hadde ikke tyven klart å ta dem med. (Tar man i en koffert så følger det med to ekstra.) På et togstopp er det ofte ikke tid til å begynne å fikle med en lås man ikee har nøkkel til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et lurt tips som jeg skal bruke neste gang jeg tar flybussen. Klarer som regel ikke å slappe helt av på flybussen nettopp fordi jeg er redd for at noen skal stikke av med kofferten min. Kjører så ofte jeg kan blant annet for å slippe å tenke på det, men arbeidsgiveren min har bestemt seg for å bli miljøvennlig. Nå dekker dem ikke lenger parkering på Gardermoen, men kun flybussen.

Det var flere som ble bestjålet i desember. Tapt bagasje er ikke busselskapets ansvar. Men alle kan ikke sitte på høyre side av bussen og følge med på de som går av på stoppestedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en kabellås med alarm på 120 decibel til forskjellig. Min er ca 5m lang (tatt på husk), men den finnes i ulike lengder og funker slik at om noen kutter kabelen (wire) går alarmen. Har hatt den noen år og husker ikke hva den kostet, men jeg har flere skjorter ennå, for å si det slik.

http://www.lockalarm.com/

Kanskje et alternativ i en og annen sammenheng. Tror jeg kjøpte min på en Jerniaforretning.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.