torjus Skrevet 5. januar 2012 Skrevet 5. januar 2012 Hei, er det noen som har vært på flya og kanskje på toppene som vet hvor mye snø det er der nå? Nok til å stå på ski ned igjen fra rasletind? Siter
agno Skrevet 5. januar 2012 Skrevet 5. januar 2012 Til orientering så er fv 51 over Valdresflya vinterstengt, og åpner vanligvis ikke igjen før 15.4. eller til påske derson snøforholdene gjør det mulig. Det er ikke spesielt mye snø i Øst-Jotunheimen nå. Siter
torjus Skrevet 5. januar 2012 Forfatter Skrevet 5. januar 2012 Takk for svar åge planen var å gå fra beitostølen, så jeg var klar over at vn er stengt men hvis det ikke er så mye snø ennå venter jeg med den turen. Siter
naboen Skrevet 6. januar 2012 Skrevet 6. januar 2012 Ikke sikkert det hjelper, men her er et par turrapporter fra området denne sesongen..: http://peakbook.org/tour/26546/DNT+Valdres+fellestur.html http://peakbook.org/tour/27210/Flott+romjulstur+til+H%C3%B8gdebrotet.html Siter
torjus Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Skrevet 6. februar 2012 Nå har jeg altså vært på valdresflya, dessverre uten å nå noen topper. Men kan i hvertfall rapportere at det er mye snø på flya, tråkket gjennom til knehøyde med fjellski. Hvis noen var interessert i å vite det Antar forholdene er ganske like ettersom det har vært kaldt (var der forrige helg). Siter
kjesso Skrevet 16. mars 2012 Skrevet 16. mars 2012 Eg reiser til Fagernes over helga, og skal jobba der i ei og ei halv veke. langtidsvarselet ser såpass bra ut at det fristar å finna tid til ein skitur over Rasletind og vidare innover. Veit nokon korleis snøforholda er der no? Og kor langt innover er vegen over Valdresflya open? E Siter
morten Skrevet 17. mars 2012 Skrevet 17. mars 2012 Veien skal åpne 31.03. Pr. nå er bommen nede ved Garli, men det er bart opp til Båtskaret, så om du har mulighet for å slenge med deg en sykkel, kan du sykle opp til Båtskaret og gå på ski derfra. Da blir det bare langt. Ellers, om du ikke på død og liv må over 2k er det jo fint i fjellet inne ved Mugnetinden. Siter
Phaser Skrevet 28. mars 2012 Skrevet 28. mars 2012 Bilder fra Flya nå. http://www.oa.no/nyheter/article5989311.ece?start=9 Siter
torjus Skrevet 1. april 2012 Forfatter Skrevet 1. april 2012 Morten, vetdu om det er greit med snø på mugnetinden nå? Siter
snilen Skrevet 1. april 2012 Skrevet 1. april 2012 Jeg reiste med fly over Jotunhjemmet tirsdag 27.3. Så ut til å være generelt lite sne for skiløping i de østlige delene. Blant annet var Besseggen og Besshø nærmest helt snøfrie. Litt lenger vest så det ut til å være mer sne, men så forsvant propellflyet inn i en sky, så der sluttet min snøobservasjon. Siter
rune.as Skrevet 1. april 2012 Skrevet 1. april 2012 Kan skyte inn at det snødde på Valdresflye i dag. Kjenner ikke til snøforholdene der oppe. Siter
hjh0708 Skrevet 9. april 2012 Skrevet 9. april 2012 Noen som har vært på Høgdebrotet og Tjørnholstind nylig og kan si noe om snøforholdene? Siter
agno Skrevet 10. april 2012 Skrevet 10. april 2012 Kjørte Valdresflya på lørdag, og på Høgdebrotet var det tilnærmet snøfritt. Folk syklet oppover mot Rasletind ! Siter
hjh0708 Skrevet 10. april 2012 Skrevet 10. april 2012 Da får det bli fottur eller et annet turmål Siter
lph Skrevet 10. april 2012 Skrevet 10. april 2012 Jeg var på Rasletind tirsdag i påsken. Masse snø, men betongføre. Dvs. om du gikk på ski, til fots eller syklet på snøen, som en kar gjorde, så var det omtrent hipp som happ Hadde jo en viss glede av skia nedoverbakke da. Onsdag var vi på Leirvassbu, der er forholdene mye bedre. Fortsatt hard og fast snø, men ikke isete og bra feste de fleste steder. Stedvis var det riktig fint med fokket myk snø. Skisesongen er slett ikke over i Jotunheimen! Siter
torjus Skrevet 18. april 2012 Forfatter Skrevet 18. april 2012 Var på Rasletind nå forrige uke. Det har kommet en del nysnø siden påske. Kjørte forbi der senest i dag og det har snødd enda mer siden jeg var der og. Det var fint å stå på ski ned noen strekk, men ingen minneverdi nedkjøring. Tror jeg ville tatt fjellskiene. Samme gjelder vel Høgdebrotet og Tjørnholstind. Men nok av snø til at det blir en fin skitur. Men det kan være lurt (selv om det kanskje frister) å holde seg unna de bratteste partiene der det fortsatt kan være skredfarlig (pga nysnø). God tur Siter
Phaser Skrevet 24. april 2012 Skrevet 24. april 2012 Masse snø http://www.oa.no/nyheter/article6027836.ece Siter
Kaare_70 Skrevet 8. mai 2012 Skrevet 8. mai 2012 Da henger jeg meg på denne tråden og lurer på om det er skiføre på Rasletind/Kalvehøgda nå og et par uker framover. Vi skal egentlig til Vest-Jotunheimen om to uker, men vurderer Valdresflya om forholdene er gode. Siter
oyvindrk Skrevet 27. mai 2012 Skrevet 27. mai 2012 lurer på akkurat det samme... men det fins web-kameraer som er satt ut på toppen av flya ( er vel på vandrerhjemmet?), og som legger ut daglig bilde på nett. http://www.beitostolen.no/media.html er vel linken.. Siter
Eirik Skrevet 28. mai 2012 Skrevet 28. mai 2012 Jeg var på Rasletind og videre til Kalvåhøgda vest 26. mai 2012. Masse snø og fint skiføre. Trenger ikke ta av skiene i det hele tatt. Det har kommet kanskje en meter snø etter påske. Skiføret holder nok til midten av juni. Greit føre også til Besshø. 27. mai måtte skiene bæres drøyt halvveis til Bessvann. Noe bløtt langs vannet, men intet problem. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.