dovre2010 Skrevet 4. januar 2012 Skrevet 4. januar 2012 Jeg planlegger en tur til Tien Shan i Kirgistan juli/august i år, 2012 med følge av en lokalkjent guide som kommuniserer på engelsk. I den sammenhengen ønsker jeg å høre fra andre som enten har vært der før, eller som kan tenke seg å være med som selvstendige ekspedisjonsdeltakere. Khan Tengri er et av verdens vakreste fjell, symmetrisk formet som en marmorpyramide og er 6995 moh. Det er nok mer enn middels krevende å klatre dit, ikke minst på grunn av de skiftende værforholdene, og at fjellet ligger så langt nord. Khan Tengri regnes som verdens nordligste 7000 m-topp (rekker så høyt hvis du regner med snøbreen på toppen) Pik Nansen er ca 5690 moh. Det byr også på sine utfordringer å klatre dit, og er spesielt eksotisk på grunn av navnet. Fjellet er det nest høyeste i den fjellgruppen det ligger i, på veien inn mot Engylchek-breen der basecamp for Khan Tengri ligger. Det ideelle vil være å reise 3 fra Norge + lokalkjent guide, og fordele seg i to telt. Jeg kommer uansett til å reise, og ønsker å fastsette reiseplanen i løpet av februar Siter
hst Skrevet 20. november 2012 Skrevet 20. november 2012 dovre2010 skrev (På 4.1.2012 den 20.07): Jeg planlegger en tur til Tien Shan i Kirgistan juli/august i år, 2012 med følge av en lokalkjent guide som kommuniserer på engelsk. I den sammenhengen ønsker jeg å høre fra andre som enten har vært der før, eller som kan tenke seg å være med som selvstendige ekspedisjonsdeltakere. Khan Tengri er et av verdens vakreste fjell, symmetrisk formet som en marmorpyramide og er 6995 moh. Det er nok mer enn middels krevende å klatre dit, ikke minst på grunn av de skiftende værforholdene, og at fjellet ligger så langt nord. Khan Tengri regnes som verdens nordligste 7000 m-topp (rekker så høyt hvis du regner med snøbreen på toppen) Pik Nansen er ca 5690 moh. Det byr også på sine utfordringer å klatre dit, og er spesielt eksotisk på grunn av navnet. Fjellet er det nest høyeste i den fjellgruppen det ligger i, på veien inn mot Engylchek-breen der basecamp for Khan Tengri ligger. Det ideelle vil være å reise 3 fra Norge + lokalkjent guide, og fordele seg i to telt. Jeg kommer uansett til å reise, og ønsker å fastsette reiseplanen i løpet av februar Hei ! Jeg var så heldig å få bestige Pik Nansen vinteren 2001. Kunne vært gøy å høre hvordan det gikk med turen din. Hilsen Håkon Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.