Erlekall Skrevet 4. januar 2012 Skrevet 4. januar 2012 Hei! Jeg skal ha en presentasjon på skolen (videregående skole med faget "breddeidrett med friluftsliv") om forskjellig skiutstyr. Jeg skal snakke om bindinger og lurer dermed på om noen bindinger å supplere? Jeg har tatt utgangspunkt i fjellskibindinger. Er det evt. noen bindinger som er veldig normalt at folk i en vanlig klasse kan komme med? Jeg har funnet følgende: - Rottefella BC manuell - Rottefella BC magnum - Rottefella BC Auto - Rottefella NNN R3 classic manuell - Rottefella Telemark 75mm - Rottefella Cobra R4 - Voile 3-pin cable telemark 75mm I tillegg skal vi ha en sjekkliste med skiutstyr. Ting som må has med eller sjekkes før vi legger av gårde på en helgetur. Forslag? Takker for svar! mvh. Erlend Siter
runegutt123 Skrevet 4. januar 2012 Skrevet 4. januar 2012 Rottefella Telemark 75mm med vire. Så har vel Salomon og Fischer noen bindinger som du finner i skipakker. Typiske løype/markabindinger. Passer ikke med NNN Du kan også finne diverse utgaver av virebindinger type "kandahar" for 75mm Rottefella har produsert en hel rekke av denne typen. Siter
Fimax Skrevet 4. januar 2012 Skrevet 4. januar 2012 NATO-binding brukes vel av noen: https://forsvarsbrukt.no/p-646-skibinding-thjern.aspx Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.