Gå til innhold
  • Bli medlem

Vurdering av istykkelse

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er flott å bevege seg på isen, men jeg er tidvis litt usikker på om den vil bære meg. Noen ganger har jeg benyttet en øks til å sjekke tykkelesen på isen. Kom over dette produktet; en ispik på nettet:

3813-med.jpg

Er det noen som har erfaring med hvordan det brukes og om det er bra?

Hvordan pleier dere å vurdere isen når dere er i tvil? Isbor, øks, ispik osv?

Hva er det mest praktiske å ha med seg på tur for å sjekke istykkelsen?

Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det är standardutrustning før långfärdsskridskoåkare. Inte något speciellt unikt...

Med ett kraftigt slag går du igenom 3 cm tjock is dvs det som krävs før att färdas något så när tryggt på isen. Med flera slag kan du hacka dig ner i 10 -15 cm tjock is. N.b at isen er 3 cm på ett ställe garanterar inte att den är det 10 meter längre bort. Gløm inte isdobber. Ispiken är kanske lite tung (ock lång) att släpa med sig på långa skiturer.

Lycka till!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.