Gå til innhold
  • Bli medlem

Truger eller fjellski på østlandet?

Widowmaker

Anbefalte innlegg

Hei. Trenger litt råd fra folk med erfaring her. Ønsker å komme meg mer ut i naturen på vinterstid, og lurer på om jeg skal satse på truger eller ski. Områdene jeg kommer til å bruke mest, er nok her på det sentrale østland, dvs ut i skogen, og gjerne med litt pilking.

Kommer til å satse på en Paris pulk til telt og fiskeutstyr, men er som sagt litt i villrede når det gjelder "fremkomstmiddel".

Bør vel også ta med at jeg er en stor kar på 100kg +, sånn med tanke på bæreevne på truger.

Alle råd og tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du beveger deg langt raskere med ski.

Så mitt råd er ski.

Kjøp ski ut fra hvor du skal bruke dem.

Er det i uberørt snø, kjøp breie og passe lange ski.

Skal du kjøre litt, velg kortere ski.

Skal du i løype, velg noe som er litt smalere.

Og, BC Magnum er bedre å gå med enn 75mm. Finn deg gode sko.

Jeg er veldig fornøyd med mine Ingstad, og kortfellsystemet il Åsnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk begge deler vil jeg si.

Slik snøen er her på Østlandet nå, er det knapt noe skiføre annet enn oppe på de høyeste dragene, men truger fungerer helt fint.

Når det er mye snø og godt føre foretrekker jeg ski. Men når jeg skal dra ungene med meg i marka på akebrett og når det er lite snø eller råtten snø foretrekker jeg truger.

Det er fordeler og ulemper med begge deler, skiene går fortere, men du slipper å smøre trugene. :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.