Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellskisko: Alfa Skarvet / North Pole


Lofoten

Anbefalte innlegg

Hei og godt nytt år! :lol:

Skal kjøpe meg nye skisko og vurderer enten Alfa Skarvet eller muligens North Pole. Noen som har erfaringer med disse?

Følger det med ullkartank til Skarvet eller må det kjøpes utenom?

Må man ta høyde for kartanken når man velger størrelse, altså gå opp et nummer eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei og godt nytt år! :lol:

Skal kjøpe meg nye skisko og vurderer enten Alfa Skarvet eller muligens North Pole. Noen som har erfaringer med disse?

Følger det med ullkartank til Skarvet eller må det kjøpes utenom?

Må man ta høyde for kartanken når man velger størrelse, altså gå opp et nummer eller to?

Det følger ikke med kartanker til Skarvet og jeg tror ikke kartanker egner seg heller da Skarvet har fast innersko. Jeg har Skarvet og er veldig fornøyd. Kjøpte mine et nummer for store slik jeg kan bruke et par tynne og et par tykke ullsokker. Gikk fire dager i Sylane i fjor og hadde ikke antydning til gnagsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har North Pole skoen. Har riktignok ikke brukt de på ski enda, kun ved hundekjøring på slede og atv. Varme sko som sitter bra, føltes bra og sparke med de ( på slede) og gode og varme. Følger ikke med kartanker, men er ment å brukes med kartanker. Virker svært solide. Kaldeste de har blitt utsatt for til nå, er -25. Da satt jeg stille på ATV i 4 timer, uten å bevege musklene noe særlig. Var god å varm på føttene. Dette er min erfaring og mening, men jeg må legge til at jeg er sponset av Alfa/Alfa Pro team.

EDIT: Ja, man må ta høyde for kartankene i størrelse. Jeg bruker 45 vanligvis, har str 47 i North Pole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.