Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Trenger kart for å krysse SørNorge. Hvordan finner jeg ut hvilke kartblad jeg trenger - finnes det noe overssiktskart, gjerne på nettet? Siter
Nils Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 For å få oversikt over hvilke kart du trenger, kan du prøve: www.inatur.no På forsiden der har du et kart over Norge. Klikk på et fylke, og du får opp en interaktiv kartløsning som gir deg mulighet til å få oversikt og inndeling av N50-kartene. Siter
brage Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Sitat Trenger kart for å krysse SørNorge. Hvordan finner jeg ut hvilke kartblad jeg trenger - finnes det noe overssiktskart, gjerne på nettet? Hei ! Statens Kartverk har i 2004 gitt ut et oversiktskart over hele Norge som viser grensene med nummer og navn for alle kart: 1:50000 serien, turkart, jakt og fiskekart og veikart. Pris: kr 85.-. Med dette kartet finner du meget fort og lett ut hvilke kart du må ha. Jeg har spurt om hvorfor dette kartet ikke ligger på nettet, men har ikke fått svar Siter
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 Skrevet 22. mars 2005 Sitat For å få oversikt over hvilke kart du trenger, kan du prøve: www.inatur.no På forsiden der har du et kart over Norge. Klikk på et fylke, og du får opp en interaktiv kartløsning som gir deg mulighet til å få oversikt og inndeling av N50-kartene. Dette var jo bare utrolig bra! For turens del, men også fordi jeg er en ekte map-junkie! Tusen takk skal du ha. Siter
pjacklam Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Sitat For å få oversikt over hvilke kart du trenger, kan du prøve: www.inatur.no På forsiden der har du et kart over Norge. Klikk på et fylke, og du får opp en interaktiv kartløsning som gir deg mulighet til å få oversikt og inndeling av N50-kartene. Og hvis man synes kartet er for lite kan man prøve denne linken (me har juksa litt...). Om man i tillegg maksimerer nettleservinduet og trykker F11 for å maksimere selve nettleservinduet i nettleseren, kan man få riktig god oversikt. Peter Siter
Svein Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Kanonbra Ofte er kartvinduene så små, men med fullskjerm ble dette genialt. Lagt til favoritter, men når jeg skal følge favoritter får jeg feilmelding... Siter
Svein Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Løste problemet med å kopiere url av linken du har lagt ut pjacklam. Er det mulig å jukse litt på f.eks geonorge sine sider også? Syns deres kart er bedre, men et større vindu hadde gjort seg... http://159.162.103.30/arcexplorer/link.html?&link=20050323092024125_99 Siter
pjacklam Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Sitat Kanonbra Ofte er kartvinduene så små, men med fullskjerm ble dette genialt. Lagt til favoritter, men når jeg skal følge favoritter får jeg feilmelding... Jeg har også den blant mine bokmerker, men får ingen feilmelding når jeg velger den siden fra listen over bokmerker. Jeg bruker Firefox. Hva slags feilmelding får du? Peter Siter
Svein Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Feilmelding "Finner ikke jsform.htm. Kan ikke kommunisere med server". Hva jeg gjør da er å velge "lite kart", og så "stort kart" igjen. Litt tungvint, men jeg får fram kartet. Bruker Explorer. For å få linken du laget til har jeg lagt den på skrivebordet, med kopiert url Siter
pjacklam Skrevet 23. mars 2005 Skrevet 23. mars 2005 Sitat Feilmelding "Finner ikke jsform.htm. Kan ikke kommunisere med server". Jeg har av og til fått denne meldingen, men da har jeg bare ventet litt og prøvd igjen og så har det fungert. Hvorfor Eksplorer gir feilmelding vet jeg dessverre ikke. Peter Siter
Lars Skrevet 14. mai 2005 Skrevet 14. mai 2005 Jeg elsker deg!!! Sånn som jeg har savnet dette - dette blir utrolig gøy, og jeg har sittet inne i det været for å bruke det.... Du har spart meg for MANGE timers arbeid! Tusen takk!!! Siter
DaHoIv Skrevet 13. desember 2009 Skrevet 13. desember 2009 Sitat For å få oversikt over hvilke kart du trenger, kan du prøve: www.inatur.no På forsiden der har du et kart over Norge. Klikk på et fylke, og du får opp en interaktiv kartløsning som gir deg mulighet til å få oversikt og inndeling av N50-kartene. Er den funksjonen fortsatt tilgjengelig? Finner den nemlig ikke. Finnes det evt noen annen slik funksjon nå? Siter
afe Skrevet 14. desember 2009 Skrevet 14. desember 2009 Sitat Finnes det evt noen annen slik funksjon nå? Skaff deg ein wms-klient td qgis ( http://qgis.org/ ), så har du i alle fall moglegheit til å få lage den oversikta du treng med karbladinndeling-wmsen på http://www.statkart.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=14089 Siter
Lofoten Skrevet 5. november 2011 Skrevet 5. november 2011 Gammel tråd, men aktuell for min del nå. Fant ei pdf-fil med oversikt http://www.statkart.no/filestore/Landdivisjonen_ny/Kart_og_produkter/bNorge__/Kartbladinndeling_2008_20090121.pdf Siter
Torbjørn Kravdal Skrevet 7. november 2011 Skrevet 7. november 2011 Bruk norgeskart.no og velg kartbladinndeling i menyen til venstre. Siter
ErikPontoppidan Skrevet 7. november 2011 Skrevet 7. november 2011 Jeg synes denne er grei http://www.naturogfritid.no/Kart_Norge_1-50_000.asp Der kan du også velge turkart, og overlappe som best du kan med 50k-serien. Siter
Lofoten Skrevet 7. november 2011 Skrevet 7. november 2011 Se der ja! Det var jo straks mye bedre! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.