DobbelNilssen Skrevet 25. desember 2011 Skrevet 25. desember 2011 Jeg er på utkikk etter en utstyrspulk som jeg kan bruke for å frakte utstyr og forsyninger for vinterturer i opp til en uke. Pulken bør være mest mulig stabil og tåle en vekt på 30-50 kilo. Har kikket litt på Fjellpulken X-country 118, men har begrenset med erfariing når det gjelder pulk. Håper noen kan finne tid til å dele erfaringer og tips med meg =) Siter
Phaser Skrevet 25. desember 2011 Skrevet 25. desember 2011 Tilbud på xxl nå X-country 144 til 3899 ink drag og sele http://www.xxl.no/vintersport/pulk-akebrett/pulk/varepulk-x-country-144-veteran-komplett-1029167 Siter
Lofoten Skrevet 25. desember 2011 Skrevet 25. desember 2011 Paris-pulk. Skal kunne lastes opp til 60 kg mener jeg. Billig og lett Siter
Zabel Skrevet 25. desember 2011 Skrevet 25. desember 2011 Sitat Jeg er på utkikk etter en utstyrspulk som jeg kan bruke for å frakte utstyr og forsyninger for vinterturer i opp til en uke. Pulken bør være mest mulig stabil og tåle en vekt på 30-50 kilo. Har kikket litt på Fjellpulken X-country 118, men har begrenset med erfariing når det gjelder pulk. Håper noen kan finne tid til å dele erfaringer og tips med meg =) Jeg har gammelutgaven av X-country, Snerten, på 118 cm. Savner plass allerede på 2-3 dagersturer. Jeg får plass, men jeg synes pulken blir for høy. Ville gått for 144-utgaven hvis du velger Fjellpulken. Ellers er jeg veldig fornøyd med min Fjellpulken. Har standard sele og drag. Siter
Fimax Skrevet 25. desember 2011 Skrevet 25. desember 2011 Har både Parispulk og Fjellpulken X-country 144. Parisen fungerer fint så lenge det ikke blir for bratt. I skrålier ol er en skikkelig pulk å foretrekke. Du bør gå for enn 144cm. Pulker bør ikke pakkes for høyt. Siter
Willy Skrevet 26. desember 2011 Skrevet 26. desember 2011 Hei, Jeg slutter meg helt og fullt til de som anbefaler Xcountry 144. Jeg har selv Veteran 144 (forrige utgave) og er godt fornøyd med den. Som nevnt ovenfor, er det viktig å ikke pakke den for høyt p.g.a. stabilitet, og da trenger man lengden. Det er også viktig å legge det tyngste nederst og fordelt på lengden slik at pulken hverken blir markant bak eller framtung. Pulken passer bra i oppgåtte skiløyper. Har ikke erfaring med Acapulca, men jeg tror dette også er et godt alternativ. Siter
DobbelNilssen Skrevet 26. desember 2011 Forfatter Skrevet 26. desember 2011 Takker for mange gode innspill. 144'ern rykker frem som en sterk kandidat til å bli pulken min =) Siter
TormodiFuruskogen Skrevet 26. desember 2011 Skrevet 26. desember 2011 Har og brukt Veteran 144 og den er grei til turer på en uke eller mer. Siter
runegutt123 Skrevet 26. desember 2011 Skrevet 26. desember 2011 Jeg har Snerten, og den blir for liten til det du skisserer. Gå for større pukl. Siter
4x4 Skrevet 26. desember 2011 Skrevet 26. desember 2011 Har og snerten, blir litt i minste laget Siter
RasmusPL Skrevet 26. desember 2011 Skrevet 26. desember 2011 Hej - har 144-modellen og brugte den på 6-dages tur i Hardangervidda i februar sidste år. Havde overvejet den mindre model, men var rigtig glad for at have OK med plads - så pulken ikke bliver lastet for højt + der er plads til at rykke rundt på grejet uden af skulle have alt op. Klart råd herfra: Tag 144 (selvom jeg ikke har prøvet med 118, der er sikkert også muligt) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.