Ebeth Skrevet 17. desember 2011 Skrevet 17. desember 2011 Noen som har vært i Rondane rundt romjulstider tidligere? Lurer litt på snømengder og istykkelse på rondevatnet. Har gått fra Hjerkinn til Mysuseter tidligere, men det var rundt påsketider, og erfarte da at det var lite snø fra Hjerkinn til Dørålsseter. Denne gangen kunne jeg tenke meg en rundtur (med to overnattinger i telt), i og med at vi kjører. Noen som har noen gode startpunkter fra Østerdalssiden/Atna å foreslå? Og kom gjerne med ruteforslag!! Har forøvrig kun tenkt den klassiske rundturen Bjørnhollia-dørålsseter-rondvassbu-bjørnhollia. Og hvordan er det med rasfare på den ruten? Mente jeg leste et sted at man ikke skulle følge sommerruten gjennom Langglupdalen pga rasfare, men når man ser på kartet, så går jo vinterruten mer eller mindre likt som sommerruten gjennom dalen..... Et annet alternativ er Hedmarksvidda, men har aldri vært på de kanter, verken sommer eller vinter før. Siter
Larsdx Skrevet 18. desember 2011 Skrevet 18. desember 2011 Har ikke noe særlig erfaring med høyfjellet i Rondane på den tida av året, men det var i hvert fall tjukk is på Vålåsjøen da vi var der i november, ca. 800 m.oh. Så skulle tro at isen på Rondevatnet var trygg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.