Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken sovestilling?


Nikke

Anbefalte innlegg

Hvilken sovestilling velger du når du legger deg ved bålet/i teltet for natten?

1. På høyre side?

2. På Venstre side?

3. På ryggen?

4. På magen?

Jeg legger meg alltid på siden, og som oftest på høyre side, og våkner også på en av sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sovestilling? Sover man i telt altså?? :D

Jeg er av typen som overhodet ikke fikser å sove i sovepose. Nytter jo ikke å få den mellom beina slik man kan med en dyne. Så jeg ender opp med å rotere rundt i halvsvima hele natta. Er det rart jeg foretrekker hytte fremfor telt når vekta på sekken også er mye lettere på hyttetur? Men har ambisjoner om å lære meg å sove i sovepose også. Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GIGGEDI GI! All rigt.

Hva med å sove med fleecepose inni? Bare slik at man ikke ligger inni fleeceposen.

Er vekten et problem så er vell dunpose et alternativ? Selv bruker jeg syntetisk og er fornøyd med det. Veier nesten tre kilo tho.

Edit- Jeg er selv av den sorten som merker mindre kulden på ryggen. samme som å sitte mot bålet. Hørte at skottene også var slik. De kunne sitte i veldig kalde omgivelser og ikke merke noe med varmen kun forfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovestilling? Sover man i telt altså?? :)

Jeg er av typen som overhodet ikke fikser å sove i sovepose. Nytter jo ikke å få den mellom beina slik man kan med en dyne. Så jeg ender opp med å rotere rundt i halvsvima hele natta. Er det rart jeg foretrekker hytte fremfor telt når vekta på sekken også er mye lettere på hyttetur? Men har ambisjoner om å lære meg å sove i sovepose også. Tips mottas med takk!

Sover veldig godt i sovepose :) Men jeg kjenner igjen problemstillingen din, jeg bruker også å ha dyna mellom beina... Løsningen ble å bruke en ullskjorte eller lignende mellom beina i posen, en stund i alle fall, jeg sover uten å tenke på slikt i posen nå.

Jeg sover på en av sidene, helst venstre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover veldig godt i sovepose :) Men jeg kjenner igjen problemstillingen din, jeg bruker også å ha dyna mellom beina... Løsningen ble å bruke en ullskjorte eller lignende mellom beina i posen, en stund i alle fall, jeg sover uten å tenke på slikt i posen nå.

Ulltrøye og håndkle er prøvd flere ganger, men funker ikke. Sover like dårlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sovestilling velger du når du legger deg ved bålet/i teltet for natten?

1. På høyre side?

2. På Venstre side?

3. På ryggen?

4. På magen?

Jeg legger meg alltid på siden, og som oftest på høyre side, og våkner også på en av sidene.

Jeg spooner, ALLTID, også når jeg er alene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulltrøye og håndkle er prøvd flere ganger, men funker ikke. Sover like dårlig :)

Hmmm, da må det nok mere trening på å sove i pose da... ;)

Hva med liggeunderlaget da? Et tykt oppblåsbart liggeunderlag er virkelig å anbefale for en god nattesøvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger stort sett alltid på venstre side, men problemet er at varmen fra bålet ikke varmer ryggen. Så etter en tid blir det som regel å snu seg eller å finne frem soveposen hvis jeg ikke vil ligge å fyre bålet og snu meg fra side til side hele natten.

Kristian 123, du er glad i tyskere?

Jeg liker best tyske pølser og tysk øl. men kommer du til sydtyskland så skal du lete lenge etter et bedre kjøkken.

Menneskene der er også veldig gjestfrie.

Så kanskje derfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja både og, alltid når jeg må gjøre noe med enten tyske folk eller tyskproduserte ting, så er det en ren fornøyelse. Nå er det jo mange tyskere her i verden, men i hovedsak så er de et favvorisert folk her ihvertfall. :)

Edit- Møter til og med på tyskere i fjellet ofte. Prater mest med dem selv om min tysk er meget dårlig. Heldigvis så er tyskere flinke i engelsk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spooner, ALLTID, også når jeg er alene :)

Har prøvd på dette selv i lengre tid, men ikke setter turkameratene mine noe særlig pris på det, til tross for mine forsikringer om at det er vakkert og naturlig, og når jeg er alene så får jeg det enda dårligere til. Kunne du lagt ut noen bilder av hvordan du gjør dette? Og da spesielt på soloturer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang stod jeg og sov, rett opp og ned med sekk og gevær.

Ikke særlig behagelig.

Det var i militæret. Hadde gått noen dager i fjellet rundt Kirkenes, uten mat og med full oppakning. Ved en liten elv ble jeg sående å vente mens noen laget til et tau for å krysse elven. Jeg la armene over en grin på et tre og husker ikke mer før jeg ble vekket nesten en halvtime senere.

("Hei, ikke stå der og sov, vi skal videre!!" ) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.