Gå til innhold
  • Bli medlem

truger (tubbs) Mountaineer eller Journey til alsidig bruk?


svingen

Anbefalte innlegg

skal kjøpe truger til pappa til jul og han bruker dem primært til og gå rundt hytta og noen små turer på fjellet,kanskje han får lyst til og gå mye hvem vet :?

hadde egetlig bestemt meg får og kjøpe Mountaineer 30 truger men når jeg kom på xxl anbefalte eller Tubbs Journey 30 da de var mere alsidig og Mountaineer var mere enn "ren top tur" så da sitter jeg med Journey men usikker på om han på xxl hadde mere fortjeneste på Journey eller om de faktisk er mest alsidig.

hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Journey er en helt ny model og sikkert ikke mange som har rukket og gjøre egne erfaringer med dem.

Tidligere var Mountainer eneste Tubbs modellen med hælløfter, nå har både Wildernes og den nye Journey dette.

Kan ikke se andre bakdeler med Mountainer enn at den er noen hudrelapper dyrere.

Den har en tøffere alu-legering i rørene og sikkert også andre små forskjeller som gjør at den vil tåle mer i det lange løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikker ikke den store forskjellen på disse. Har mountaineer selv og når jeg ser de har kommet med denne journey saken så kunne jeg nok like godt valgt dem for å spare noen kroner. Har ikke sett dem live men forskjellene ser ut til å være bøy bak = litt lettere å gå med? Kraftigere/agresivere brodder på mountaineer = bedre feste på is? Ser ut som bindingene ikke er like. Mountaineer er litt tyngre (broddene?)

Uansett så er det nok helt supre truger til bruk rundt hytta og ett mye bedre valg enn hyttetrugene til 400kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en "hyttetruge" han trenger, der trugen ofte tas på og av ved hyttedør/boddør, å ville jeg lagt vekt på at bindingen er rask og enkel (klipsbasert). Det er journey-bindingen. Moutainer-bindingen har jeg ikke brukt. For feks telttur med oppakning i ulent terreng, er Mountaineer antagelig beste og sikreste valget, bla pga sterkere binding. Jeg vil tro Journey holder lenge for den bruken du skisserer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.