Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av sykkel 9-åring

brage

Anbefalte innlegg

SYKKEL TIL GUTT SOM BLIR 9 ÅR I 2012

Han er glad i å sykle og sykler mye. Han ønsker seg nå også en BMX. Til sommeren (2012) må han også ha ny "vanlig" sykkel.

Som "Hovedsponsor" vil jeg bli takknemlig for tips. Spørsmålene blir bl.a.: Type sykkel ? Merke ? Pris ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

Jeg har to gutter, en på 12 og en på 17 år. Jeg har kjøpt alle syklene våre, bortsett fra en, hos Bike brothers. Siste sykkelen som ble solgt var en Bros Stryker som hadde vert brukt av begge guttene, og var fremdeles i topp stand. Kona kjøpte en Scot sykkel hos XXL for snart fire år siden. Den skulle brukes av eldstemann, men var bare på veien noen få dager før den ble satt inn i garasjen. Jeg prøvde den en tur til jobben og da forstod jeg hvorfor den ikke ble brukt.

Ikke noe galt med Scot, men personen som solgte sykkelen hadde tydelig vis ikke peiling på hva han solgte.

Nå brukes den av minstemann, men går stort stt bare på veien rundt huset vårt. Tror ikke den har vert mer enn max en kilometer borte.

Min egen trofaste sliter er en Bros sonic. Snart 10 år gammel, men i topp stand. Selvfølgelig slites den, men alle deler som sviver rundt er skiftet minst en gang, og slitedeler som bremser og wire skiftes selvfølgelig jevnlig.

Med godt vedlikehold varer de fleste sykkler lenge.

Alle sykkler ruster i løpet av en sommer hvis de ikke passes på, og får de en vinter ute så ser du tydelig hva du betaler for.

En billig barnesykkel kan du kaste etter to til tre år, men legger du litt penger i den så får du halvparten igjen hvis den selges brukt.

Jeg tror det lureste er å gå til en seriøs sykkelforhandler og få råd om sykkelvalg. Du betaler kanskje litt mer her enn hos XXL eller Domus, men så risikerer du ikke å ende opp med noe som ikke passer.

http://bikebrothers.no/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.