Gå til innhold
  • Bli medlem

Årets første skitur (2)


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Årets første skitur startet egentlig litt sent. Ja det ble vel over midnatt før madammen skippet meg ut av bilen ved Rassevæte, 10 minutter hjemmenfra. 10-12 minusgrader og 15 cm lokket til skitur. Det var bare å legge i veg innover skogsvegen. Etter en times traving ble det leirslåing i månelyset. Etter en god og varm søvn kom morgenenlyset sent, men godt. Snart travet vi hjemover for halv speed. Med en svipp oppom Bertesknapen kunne jeg noter 13 km. En grei start på sesongen.

Dagen derpå. Finn 1 feil. (Løsning nederst på siden)

img0958sh.jpg

Morgenstund. Hotel Granlund, ett hjem for oss, ett hjem for deg ?

Kort kort versjonen av skifellene fungerte greit.

img0959kx.jpg

Dette holdt meg varm gjennom natta:

Bamse liggeunderlag, 0,6 kg

Helsport Spiterstuen Dunpose 1,05 kg. Komfor -4C, ekstrem -12C

Bergans festivalpose, 0,6 kg. Komfor +20, ekstrem +16 ?. Brukes i dobbelt lag for ben inne i dunposen-

Forsvarets dunjakke. 1,0 kg. Komfor -20+, ekstrem -40 ?. Brukes på overkroppen inne i soveposen-

img0962tg.jpg

Av Forsvarets produkter er det i grunne bare disse tre jeg har funnet brukbare:

Garmasjene: 6 points av 10. (Dem knabbet jeg etter repp-øvelsen i 93)

Stridssekken: 8 points av 10- Uslitelig og behagelig å gå med- Kjempe småtursekk.

Dunjakka: 12 points av 10- Umistelig

img0964up.jpg

Første skitur i en vakker setting.

img0975n.jpg

Og hva var feilen på det første bildet ?

Jo riktig. Høyre skistavspor savnes.

Går bare med en stav (venstre)siden sommel i helsevesenet gjør at den forbannede armen (høyre) aldri blir operert.

Nå er jeg skikkelig lei av køen, og smertestillende...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde årets første skitur nå mandag. Da hadde det kommet 50-60 cm på kort tid. I min iver tenkte jeg ikke på at det ikke er noe grunnlag/ hold i den første snøen. Det ble en j..... tung tur på 5 timer uten den store tilbakelagte distansen. Snø til godt oppe på leggen selv med brede ski:-)

Koste meg glugg ihjel når jeg satt i en liten snøskavl inne i Jerven thermo hunter med velfortjent kaffe og hunden ved siden av i posen også.( skjemmer bort?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første skitur startet egentlig litt sent. Ja det ble vel over midnatt før madammen skippet meg ut av bilen ved Rassevæte, 10 minutter hjemmenfra. 10-12 minusgrader og 15 cm lokket til skitur. Det var bare å legge i veg innover skogsvegen. Etter en times traving ble det leirslåing i månelyset. Etter en god og varm søvn kom morgenenlyset sent, men godt. Snart travet vi hjemover for halv speed. Med en svipp oppom Bertesknapen kunne jeg noter 13 km. En grei start på sesongen.

Kort kort versjonen av skifellene fungerte greit.

Dette holdt meg varm gjennom natta:

Bamse liggeunderlag, 0,6 kg

Helsport Spiterstuen Dunpose 1,05 kg. Komfor -4C, ekstrem -12C

Bergans festivalpose, 0,6 kg. Komfor +20, ekstrem +16 ?. Brukes i dobbelt lag for ben inne i dunposen-

Forsvarets dunjakke. 1,0 kg. Komfor -20+, ekstrem -40 ?. Brukes på overkroppen inne i soveposen-

Av Forsvarets produkter er det i grunne bare disse tre jeg har funnet brukbare:

Garmasjene: 6 points av 10. (Dem knabbet jeg etter repp-øvelsen i 93)

Stridssekken: 8 points av 10- Uslitelig og behagelig å gå med- Kjempe småtursekk.

Dunjakka: 12 points av 10- Umistelig

Dette frister. Bra rapport.

Det er også skikkelig forbruker informasjon. Jeg kan vurdere under hvilke forhold du bruker utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.