lommelun Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Hvor får jeg køjpt nettingundertøy billigst? Og er det noen som har erfaring med både syntet og ull og kan si noe om forskjellen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian123 Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=27578&highlight= ? Må nok lete litt på Magasinet, Amfibi, g-sport ol. Går ofte til salg ved endt sesong. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Kaldenord Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Aclima har fabrikkutsalg før jul, som regel på torsdags ettermiddag/kveld. Selger da ut fjorårsmodeller til en rimelig penge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krokavatnet Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Eg fekk nettopp ein kasse med Aclima Woolnet frå http://www.bottolfs-verksted.no/ (299,- per del. ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zabel Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Hvor får jeg køjpt nettingundertøy billigst? Og er det noen som har erfaring med både syntet og ull og kan si noe om forskjellen? Har kun erfaring med syntet, men om jeg skal gjette vil jeg tro at: Syntet: lukter raskere, mer holdbart over tid (marginalt?) Ull: mindre luktproblem, mindre holdbart over tid (marginalt?) Varmemessig vil jeg ikke tro det skiller noe særlig, men det kan kanskje andre svare på. Jeg er i hvert fall kjempefornøyd med mitt nettingsett fra Brynje. Selv om det nå etter snart tre års tjeneste må gjennom en kokvask innlmellom for å få bukt med lukta. Alle plaggene har holdt samme fasong siden første tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
giltertinden Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Hei Både Brynje og Aclima lager bra netting. Men det er litt forskjell i kvalitet og produksjon. Brynje strikker med to tråder, mens Aclima kun strikker med en, dette gir en forskjell i elastikk, tykkelse og slitestyrke. Virker kanskje ikke som verdens største forskjell men man merker den. Brynje super Thermo og Aclima coolnet er laget av samme syntetiske fiber, merakon. Brynje classic original og Aclima woolnet er ullnetting, er noe mer kunstfiber i Brynje sin. Jeg har selv brukt alle fire og vil si at jeg liker Brynje Super Thermo best, dette fordi denne er mykest og mest elastisk. Syntetisk netting tørker raskere og gir mer varme enn ullnetting. Jeg synes ullnetting virker kald og klam dersom man stopper etter høy aktivitet, noe som ikke skjer med den syntetiske. Eneste minus med syntetisk er som tidligere nevnt lukt, men den blir man fort kvitt ved vask (kan vaskes på 60). Brynje selges hos, sportsnett, oslo sportslager og fjellsport og sikkert mange andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.