TBM Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Heisan. Det er nå ganske lang tid siden jeg har brukt 75mm bindinger, men husker at jeg hadde ergret meg over at det alltid kom snø i de tre hullene på skoa når jeg ikke hadde de i bindinger. Snøen ble etterhvert til is og da var det håpløst å få den ut, slik at jeg kunne klipse skoene i bindinger igjen. Det var umulig å gjøre med staver, det har ikke hjulpet å sparke rasende rund og selv med en spiker var det mye arbeid. Nå skal jeg snart kjøpe en ny skipakke og overveier litt å bruke telemark bindinger, men ved siden av stor vekt ser jeg også dette som et problem. Er det noen andre som har samme problem? Og hvordan har dere løst det? Jeg har tenkt at kanskje hvis jeg boret hullene helt gjennom skoa..... . Men da risikerer jeg å skade sømmene og svekke materialet. Siter
mindviruz Skrevet 4. desember 2011 Skrevet 4. desember 2011 Jeg har ikke mye erfaring med dette. Men hva med å ta med en (storm) lighter slik at du kan smelte det helt, eller delvis for å så pirke det ut med en spiker du har i lommen? Siter
ebba Skrevet 9. januar 2012 Skrevet 9. januar 2012 Hei, ta med låsespray og dusj hullene! Isen løser seg raskt opp. Hilsen Ebba, glad for en gangs skyld å kanskje kunne bidra med et godt forslagjavascript:emoticon(':roll:') Siter
Steggen Skrevet 9. januar 2012 Skrevet 9. januar 2012 Sitat Hei, ta med låsespray og dusj hullene! Isen løser seg raskt opp. Hilsen Ebba, glad for en gangs skyld å kanskje kunne bidra med et godt forslagjavascript:emoticon(':roll:') Vil ikke skosålen ta skade av slike kjemikalier? Siter
Husky76 Skrevet 14. januar 2012 Skrevet 14. januar 2012 Kan aldri hugse at dette har vore eit problem. Siter
Lompa Skrevet 15. januar 2012 Skrevet 15. januar 2012 Har brukt sånne bindinger i godt over 30 år, og det har aldri vært noe problem. Når man legger litt press på skoen over piggene i bindingen, går det stort sett av seg selv. Du kan jo ha en tynn spiker e.l. i lomma hvis du trenger noe å pirke med. Pass bare på at du ikke utvider hullene. Siter
Zabel Skrevet 16. januar 2012 Skrevet 16. januar 2012 Har gått med slike bindinger i nærmere ti år, og dette har heller ikke vært noe problem hos meg. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.