Gå til innhold
  • Bli medlem

Nå snur det snart !


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Snart snur det og døgnet skal igjen bli lenger og lenger.

Etter en lang november har desember startet med sol,

i hvert fall de få timene midt på dagen.

I dag var det bare å kaste alt vekk og finne fram spaserskoa og ta ut på tur.

6,5 km: I Sivahølen bruker det ofte å stå fiskere, men nå får fisken stå i fred.

img0913uy.jpg

7,5 km: Ser nesten ut som en sommeridyll, men kalenderen lyver ikke.I fjor på samme dagen gikk vi på ski her

img0914ws.jpg

10,5 km: Strandkos ved Vikstøl. Her mangler nok paraplydrinker og liggestoler i ekte plastikk,

men savnet ingen av delene..!!

img0924bhq.jpg

14 km: Gikk et stykke langs riksveg 42. Motivet elg i solnedgang dukket opp.

Med diverse fulltreffere tror jeg nok denne elgen har sett sin siste solnedgang og tatt kvelden.

img0930f.jpg

15 km: En av hyttene til organisasjonen DNB, Den Norske Beverforening. Foreningens lede Kristin Spon Dedam er vistnok ofte innom her.

img0932j.jpg

18 km: Farvell til sola. I morgen dukker et nytt lavtrykk opp. Får håpe det er vestlendingene som får ta støyten. De er impregnerte.

img0933xe.jpg

20 km: Mørket faller raskt på før vi går ned Fotsporkleiva. Navnet har den fått etter et avtrykk i fjellet etter Olav den Hellige.

Olav den Hellige var nok mye ute på tur. Det er vel ikke i en grend eller bygd der han ikke har satt spor og sagn etter seg.

img0949ly.jpg

21 km: Hjemme (Rett inn til gryterett. Kan man ha det bedre.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lite sol i Trøndelagen hittil i desember, men jeg gir f..... Det er mørkt når jeg drar på jobb og mørkt når jeg kommer hjem, men desember er solsnu-måned! Ååååhhh lykke! Snart er det fottursesong igjen :wink: Men først skal jul og nyttår brukes til å sykle rundt på Cuba og når jeg er vel hjemme i Norge igjen er det masse overtid før aldeles plutselig våren er her. Men joda... jeg skal nok fortsette "prosjekt skiglede" vinteren 2012 også, men dog - noe vintermenneske blir jeg aldri.

post-4604-133474774719_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.