Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan er det egentlig å komme seg på noen topper i Innerdalen på vinteren? Hadde jo vært knallfint med en vårskitur i dette området, men jeg har ikke peiling på om det er forsvarlig på noen av toppene...

Noen erfaringer? Snøforhold? Ras? Nedkjøringer?

Annonse
Skrevet

Dronningkrona er en flott skitopp. Ved oppstigning fra dalen på nordvestsiden skulle det ikke være rasfare. Kongens krone bestiges fra Grasdalen. Vil ikke uttale meg om eventuell rasfare her. Må vurderes etter de gjeldende forhold. Ellers er vel noen av toppene på nordsiden mulige skitopper, men terrenget i Innerdalen er jo generelt bratt.

• 2 uker senere...
Skrevet

Dronningkrona gås jo fra Virumdalen (Dalsbø) og ikke fra Innerdalen, da (Virumdalen blir Innerdalen når du går opp bakkene fra parkeringa på Nerdal). Denne turen er ikke skredfarlig, unntatt muligens om det har vært østavind etter nedbør. I år med mye snø vet jeg folk har tatt ned seg fra laveste punkt på ryggen mot Dronninga og ned på Vinnubreen for så å gå på Kongen. Men - det er ei stygg bregleppe under snøen, og sprekker i breen.

Fra Innerdalen kan man ta turen på Storsalen og Slangelifjell f.eks. Det kan rase fra Storsalen ned mot Innerdalen - også etter østavær. Eller opp i Snekkardalen - mulig Snøfjell kan tas derfra. Opp i Renndalen og til Bjøråskaret er ikke å anbefale om vinteren.

Ubetjent kvarter på Renndølseter er bygd opp att etter brannen og tilgjengelig. Hender at Iver er i Innerdalen utenom sesong (men ofte er han kokk på båt) - går an å ringe Innerdalshytta å sjekke om du vil bo betjent.

71 69 77 97 / 79 90.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.