Gå til innhold
  • Bli medlem

"Langtur" Fra Hjerkinn til Lillehammer

goorf

Anbefalte innlegg

Hei.

Som dere ser i overskriften så hadde jeg tenkt til å gå fra Hjerkinn til Lillehammer i vinter.

Hvor mange dager anbefaler dere å sette av til dette?

Planen er å gå med pulk og sove i telt. Vet det er en del hytter i området så noen av disse blir nok også besøkt.

Hvordan er terrenget fra Hjerkinn og sydover til Venabygdsfjellet?

Planen er å ta turen i slutten av januar, kanskje i starten av februar.

Kom med tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Hei !

Jeg og en kamerat gikk for mange år siden fra Mysuseter til Reinheim. Det gikk veldig greit selv om det var vår første vintertur i fjellet. Vi var den gang unge og godt trent, men utstyret var gammeldags etter dagens målestokk. Vi gikk fra hytte til hytte og overnattet hver natt på hytter. Jeg husker at vi på Reinheim kom i prat med en gutt på vår egen alder. Han skulle til Lillehammer. Han gikk på langrennski og med minimal opppakning.

Senere har jeg besøkt flere av hyttene på strekningen Venabydsfjellet til Sjusjøen. Det har også gått greit så jeg tror ikke du behøver å engste deg for noe dersom du er i form og har riktig og nok utstyr. Får du problemer så er det kort vei til hytter og bebyggelse langs ruten.

God tur !

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.