Gå til innhold
  • Bli medlem

GOPRO Hero 2


squidman

Anbefalte innlegg

Bare en liten tips - ikke kjøp her i Norge. Bestilte nettopp direkte fra gopro siden, ankommer om noen dager, til 526 usd inkludert frakt (litt i overkant av 3k nok) med masse tilbehør. Se listen under:

Ship Via: FedEx Int'l Economy (web)

Order Summary:

Item No.

Item Name

Qty

Description

Price

Amount

CHDOH-002 HD HERO2 Outdoor Edition 1 HD HERO2 Outdoor Edition $299.99 $299.99

ALCDB-001 LCD BacPac™ 1 LCD BacPac $79.99 $79.99

AHDBT-001 Rechargeable Lithium-Ion Battery 1 Rechargeable Lithium-Ion Battery (only for use with HD HERO cameras) $19.99 $19.99

GLK5170 Wide Lens Replacement Kit 1 Wide Lens Replacement Kit $19.99 $19.99

GRH30 Handlebar Seatpost Mount 1 Handlebar Seatpost Mount (aka "Ride HERO") $19.99 $19.99

Subtotal $439.95

Shipping & Handling $86.61

Tax 0.00

Total $526.56

(Beklager kolonne rot, dere finner nok ut av det).

Samme innkjøp ville kostet 5450 nok her (japan photo priser)- istedenfor 3800 (sum med mva og frakt) - altså spart en del peng - 1650 NOK (nesten 300 dollar!) - nok til minst 3 dagsturer til Voss/Myrkdalen/Eikedalen, eller annen stæsj.

Hurra for nettet! Enda en seier til forbrukeren..cookie :D

OK 1650 er ikke allverden i norge da...kanskje en stor shopping når det gjelder mat.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tja jeg vet ikke hvor mye leverandører tjener på og videre selge det kamera her,slik som foto video eller andre butikker.

Når man kjøper ting på internett (som i det tilfelle her utenfor norge) kan det og bli problemer med garanti dvs er ikke så moro og sende frem og tilbake tviler på noen norske butikker vil ta det inn hvis det slutter og fungere.

Samtidig så får ikke lokale butikker støtte og vil kanskje bli lagt ned?

sier ikke att man ikke skal handle på nett og her var det rimlig stor forskjell med og spare et par hundre lapper og kjøpe ting på internett har jeg slutte med etter X antall feil/retur utrolig mye styr får så lite syns jeg :)

går ut fra du er fornøgd med kamera? :D har veldig lyst på et selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder reklamasjon/garanti, må den nok tilbake til USA uansett. Men var det ikke for moms og frakt, ville jeg spart mye mer - prisforskjellen er helt vanvittig, den slags margin kan jeg ikke godta - 3500 NOK for kun kameraen her (600 USD) mot gopro prisen av 300 USD. Det må være grenser til grådighet...på gopro forumer har det kommet frem at importøren til norge har visst monopol og skrur opp prisene - detalj-handel må kjøpe inn til godt over retail priser i USA. Ikke sunt! :D Det er heller ikke snakk her om gopro som forsøker å pris-differensiere...ellers ville det vært forbudt å importere direkte..

Edit: tilbehør (glemte desverre å bestille chest-harness) er gjerne doblet eller tredoblet i pris her og....for noen stropper...skit au! Støtter gjerne lokal butikkene, men de lever ikke i noen 'boble' skjermet fra resten av verden - pris gjennomsiktighet må være god for forbrukeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meh, ikke den helt store forskjellen på selve kameraet.

Det er alt dilldallet som du bestiller ved siden av som koster flesk i Norge. Ville heller kjøpt kameraet i Norge på salg en dag det var tilbud, og så kjøpt dilldallet i USA. Da får du 5 års reklamasjonsrett (garanti) på produktet iht. norsk forbrukerkjøpslov. Dersom butikken nekter deg denne, klager du dem inn til forbrukerrådet. Der er det gratis rettsgang :)

Edit:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1011576

Japanfoto er ikke så billige på alt, alltid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 2x pris er ganske stor forskjell jeg! Dilldall tilbehør som er 3x er nokså absurd også. Mener du 2x er vanlig og akseptabelt? Hvor mye margin skal de ha egentlig?

Jeg er villig til å gi detalj forhandlere 10% margin - på toppen av frakt og MVA sammenlignet med USA nettpriser - men der stopper det. E basta! De aller grådigste under min master på Cornell var vel ikke investeringsbankene, men 'real estate developers', som gjerne skulle se 40% fortjeneste innom noen få år...men da imot veldig mye risiko. Detalj-handel av soveposer og kameraer er neppe i samme klasse når det gjelder risiko...men her skal de ha 60-80% margin....

Forresten prisjakt lenken (3099kr) tilsvarer 531 usd sammenlignet med 299 fra gopro...god lenke da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+25% moms og 200kr i gebyr til tollvesenet (posten) + frakt over dammen.

Du blir lurt av den første omregningen til å tro at det blir superbillig :twisted: Men joda, dilldallet er billig å kjøpe fra USA, og bestiller du mye av det sammen med kameraet så blir det totalt sett mye å spare. Har kjøpt Gopro 1 både fra USA og fra Norge jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Samme innkjøp ville kostet 5450 nok her (japan photo priser)- istedenfor 3800 (sum med mva og frakt) - altså spart en del peng - 1650 NOK (nesten 300 dollar!) - nok til minst 3 dagsturer til Voss/Myrkdalen/Eikedalen, eller annen stæsj.

...

Så norsk moms og frakt er faktisk tatt med i regnestykket her!

Merkeleg at eit slikt produkt har so stor prisforskjell på Norge vs USA. Stortsett alt anna av kamerautstyr er det ca like priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.