Kristin Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Jeg lurer på om jeg skal ta påsketuren i området vest for Haukeliseter. Kanskje avslutte turen i Sand, og bare hoppe på båten hjem til Stavanger igjen. Et annet alternativ er jo å avslutte i Sauda, og ta båten derfra. Er på jakt etter gode turforslag i dise traktene. Har god form, og liker lange dagsetapper! PS: Jeg går alene, og har lovet min bekymrede mor om å holde meg til merkede løyper Kristin. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 Skrevet 16. mars 2005 Den klassiske påsketuren i disktriktet er fra Haukeli til Ådneram. I påsken blir du garantert ikke alene i løypa. Løypekart finner du på http://www.stavanger-turistforening.no. "Stavanger Turistforening har nå klart hele rutenettet fra Haukeliseter i nord og til Ådneram i Sirdal i sør, en strekning på 15 mil. Det er også kvistet en del alternative ruter i Suldal og nord for Sirdal som gir mulighet for rundturer. 40 mil med kvisting Hvert år kvister turistforeningen ca 400 km med skiløyper fra Haukeliseter i nord til Hunnedalen i sør. Flere rundløyper kvistes for å gi et bedre tilbud. Dessuten kan du også velge alternative traseèr langs hovedtraseen. Se vedlagte kvistekart. Flotte forhold Det er ypperlige snøforhold – snøen ligger jevn og fin, og skaper ideelle forhold for skigåing på hele rutenettet. Hyttene har fått nye forsyninger av proviant, og du vil finne tilsynsvakter på de fleste av dem." Sakset fra Stavavnger Turistforenings sider. Siter
Kristin Skrevet 16. mars 2005 Forfatter Skrevet 16. mars 2005 Jeg har gått til Ådneram fra Haukeli flere ganger, både ti fots og på ski - med og uten telt:) Det er derfor jeg skal gå vestover denne gangen Starter på Finse ( hadde i utgangspunktet tenkt å gå fra Tyinkrysset, men på grunn av dårlige værmeldinger må jeg korte ned turen en del. Kjipt å gå i tung og våt løssnø...) Kristin. Siter
Pelle Skrevet 18. mars 2005 Skrevet 18. mars 2005 Det begrenser jo mulighetene dine en god del. Hadde det ikke vært for dette, kunne du fått en flott tur hvis du gikk via Middalsbu, derfra til Gryttingstølen i Valldalen, opp på Revseggi, til Kvitenuten (1467) og ned til Røldal skisenter. Det er to mulige nedganger, Reinsstigen eller floget ned mot elversvatn. For sistnevnte sin del vil du kunne følge spor i påsken. Begge er derimot bratte, og noe skredutsatte. Fra skisentret er det en liten rusletur bort til Øvre Sandvatn. Fra øvre Sandvatn er det strake veien til Breiborg... Siter
Kristin Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Skrevet 18. mars 2005 Den turen skal jeg gå en gang, det er helt sikkert. Nå fikk jeg nettopp sms av en kompis som lurte på om jeg ville bli med til Folgefonna, så kanskje jeg ender opp der istedet:) God påske! Siter
Kristin Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Skrevet 18. mars 2005 Det begrenser jo mulighetene dine en god del. Hadde det ikke vært for dette, kunne du fått en flott tur hvis du gikk via Middalsbu, derfra til Gryttingstølen i Valldalen, opp på Revseggi, til Kvitenuten (1467) og ned til Røldal skisenter. Det er to mulige nedganger, Reinsstigen eller floget ned mot elversvatn. For sistnevnte sin del vil du kunne følge spor i påsken. Begge er derimot bratte, og noe skredutsatte. Fra skisentret er det en liten rusletur bort til Øvre Sandvatn. Fra øvre Sandvatn er det strake veien til Breiborg... Pelle; Vet du om jeg kommer meg videre til hyttene Blomstølen og Storavassbu? Kunne vært kjekt å ende opp i Sauda, familien er der på hyttetur i påsken. Siter
Pelle Skrevet 19. mars 2005 Skrevet 19. mars 2005 Veien videre er jeg ikke kjent i, så der må andre hjelpe deg... God tur uansett Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.