Kristianrk Skrevet 11. november 2011 Skrevet 11. november 2011 Sommeren 2012 skal jeg og en kompis padle 35 dager på nordkalotten, fra Angeli på Finsk side til Neiden på Norsk side. Les om turen: http://www.friluftsliv.no/turomrader/padletur-pa-nordkalotten.html Følg oss på bloggen: www.nordkalotten2012.blogspot.com Siter
nitraM Skrevet 11. november 2011 Skrevet 11. november 2011 Spennende! Padlet deler av ruta (Enare-Vatsäri-Munkelva) på sensommeren 2010. Er virkelig et kjempeflott område! Siter
Are77 Skrevet 28. februar 2012 Skrevet 28. februar 2012 Heisann! Jeg og en kompis har også tenkt å ferdes med kano i Nordfinnland i sommer (2012), men har ikke helt bestemt ruta ennå. Vi skal iallefall innom Enaresjøen og ende opp i Kirkenes. Kikket litt på ruta deres, og det eneste jeg stusser på er at dere reiser motstrøms i den første elva Anárjohka. Stemmer dette? Eller er jeg allerede på bærtur? Mvh Are Siter
Kristianrk Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Skrevet 28. februar 2012 Det stemmer. Vi kommer til å måtte padle motstrøms delvis på Tanaelva og Anarjohka. Har tegnet høydekurve for vassdragene, og det ser padle-bart ut for det om Hvis ikke blir det litt lining og bæring. Siter
Rismyhr Skrevet 28. februar 2012 Skrevet 28. februar 2012 Spennende!! Dette er noe jeg drømmer om selv. Hvordan er det med tillatelser osv? Trenger man søke på forhånd for å oppholde seg i Finnland osv? Bruker dere Ally kano? Hvordan blir det med transport? Siter
Anders Eriksen Skrevet 29. februar 2012 Skrevet 29. februar 2012 Har funne ei side man kan kjøpe/betale fiskeavgift på nett for Lappland provinsen i Finnland. Men er usikker på om man må betale noe mer for å kunne fiske i Enare og Vatsari ødemarksområde?. Noen som vet? Link: http://kalastuslupa.smilehouse.com/PublishedService?pageID=3&action=view&groupID=303&OpenGroups=303&theme=3 Velg lappland som provins. Skal selv til Enare området i sommer. Håper at dette er alt jeg trenger å betale, greit å kunne ordne det på nett før man reiser. Anders Siter
Lunder Skrevet 1. mars 2012 Skrevet 1. mars 2012 Spennende tur! Drømmer om tur i de samme områdene selv, så dette blir gøy å følge med på. Siter
Jegern84 Skrevet 27. desember 2013 Skrevet 27. desember 2013 Var det noe mer fiskekort man trengte på Enare eller de øvrige vassdragene i nord Finnland? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.