Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny bukse


jonjon

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en lundhags traverse på xxl etter å ha lest en del positivt om den. Men det viste seg at jeg har blandet traverse og traverse pro og ble derfor litt skuffet da jeg undersøkte det jeg trodde var vanntette partier på buksa...

Sitter på gjerdet om jeg skal levere tilbake buksa og se etter en annen bukse. Føler vanlig traverse blir veldig lik min gode gamle fjellräven g1000 bukse. Noen som har tips til andre bukser som er litt mer "high-tech"?

Vurderer også og heller bruke pengene (+ litt til) på en skikkelig jakt-bukse. Noen som har tips eller erfaringer med å bruke en slik membran jakt-bukse året rundt?

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil slå et slag for Norrøna Falketind som jeg bruker året rundt med unntak av lengre vinterturer.

Den er fantastisk god å gå i siden det er stretch i den. Har brukt den veldig mye og ikke blitt antydning til slitasje enda. Den er vel laget av softshell tror jeg.

Den er ikke vanntett, men med en lett regnbukse i sekken spiller ikke det noen rolle. Lydløs, så kan godt brukes i jaktsammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som helårs jaktbukse med membran vil jeg foreslå Norrøna Dovre. Jeg har forrige modell med Gore-Tex XCR og bruker den hele året. På varme sommerdager blir den litt klam, men jeg bruker helst å gå i kortbukse slike dager og da er den med i sekken.

Hvis man ikke er utstyrsfreak kommer en langt med en membranbukse til helårs bruk, samt shorts for varmere dager. En utstyrsfreak som meg selv har flere bukser, både membran og softshell. Men strengt tatt klarte jeg meg like godt før, da jeg ikke hadde råd til mer enn en bukse til turbruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.