Gå til innhold
  • Bli medlem

Stem på hva vår Fjellkjede skal hete


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Annonse

Nå har jo trådstarter allerede bestemt seg for å kalle dem Olsen-fjellene, etter han som startet spørreundersøkelsen. Blir litt det samme som at Mount Everest er oppkalt etter den britiske kartmåleren Cecil Everest, og at man valgte å se bort ifra navnet som de lokale brukte. Mount Chomologma har ikke samme snerten som Everest.

Men hadde dem spurt meg, ville jeg kallt dem Dødens Fjellkjede, etter alle fjellklatrerne som har mistet livet der. Sist jeg var der, måtte jeg skreve over kadaverne til forulykka klatrere som naturen ikke enda hadde rukket å fortære. Så det er hårda bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, hvorfor ikke la alt her i landet få USA-amerikanske navn.. Vi er jo tross alt i Norge, landet som er mer USA-amerikansk enn USA selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor ikke la alt her i landet få USA-amerikanske navn.. Vi er jo tross alt i Norge, landet som er mer USA-amerikansk enn USA selv.

Mye tryggere med et angloamerikansk navn.

I og med at halvparten av fjellkjeden går gjennom samisk område ville det blitt et kjempehelvete

dersom den fikk et norsk-klingende navn.

Krigen ville snart være igang.

Look to Tromsø.....:-)

http://nb-no.facebook.com/pages/Vi-som-st%C3%B8tter-Troms%C3%B8-som-urfolksby/198094200204582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.