Markus Ingebretsen Skrevet 2. november 2011 Skrevet 2. november 2011 Hei, Etter en litt nærmere titt på kartene, begynner en plan for neste sommer og ta form. Fly thil Whitehorse (Yukon), padle Yukon River til Dawson, fortsette på Blackstone river til Peel River og videre til Fort Mcpherson. Der er planen å få sendt utstyr for vinteren, og lage plan for hvor turen går videre. Noen som har vært, eller vet om noen som har padlet de samme områdene? http://maps.google.no/maps/ms?msid=205206040132616451394.0004b0b171b7f76f9a800&msa=0 Siter
Lunder Skrevet 17. november 2011 Skrevet 17. november 2011 Sjekk ut www.andrewskurka.com, han gjorde litt av ruta di i sin Alaska-Yukon-ekspedisjon. Siter
Markus Ingebretsen Skrevet 17. november 2011 Forfatter Skrevet 17. november 2011 Takk for tips, kontakter Andrew go hører hva han har å si Siter
Markus Ingebretsen Skrevet 20. november 2011 Forfatter Skrevet 20. november 2011 Planen har kommet litt videre. Etter Fort McPherson kan det se ut som jeg pakker kanoen stappfull og klar for vinteren, og setter kurs mot Aklavik. Et sted i villmarken i disse områder vil jeg finne passende sted for en vinter camp. Mest sansynelig bli her igjennom de mørkeste og kaldeste månedene, før jeg bruker kanoen som pulk i rolig forflytning nordover mot NW passasjen.Vell ved kysten svinger jeg nok vestover og inn i Alaska Siter
mojohans Skrevet 23. november 2011 Skrevet 23. november 2011 Kanskje ta en tur hit på søndag. Et av foredragene er om padling i området. Og mange som her erfaring fra elvepadling der borte. http://www.arktiskvillmarksklubb.no/moeter.html Siter
Markus Ingebretsen Skrevet 23. november 2011 Forfatter Skrevet 23. november 2011 Skulle virkelig gjerne tatt turen, men var nettop i Oslo, og må nok jobbe i helga (det meldes jo snø, så må stå klar med sleden;) ).. Begge foredragene virker svært spennende, NW passasjen er også en seiltur jeg planlegger å gjøre om 3-4 år. Du må filme foredragene og legge ut på nett Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.