Gå til innhold
  • Bli medlem

Vanntette pakkposer, hvilket materiale?

raggsokk

Anbefalte innlegg

På utkikk etter vanntette pakkposer som overskriften tilsier. Vil ha noen lette pakkposer, men de må tåle en støyt. Har mulighet til å kjøpe Seal Line sine produkter til en veldig billig penge, så må overbevises for å kjøpe et annet merke. Har sett på Storm Sack, virker bra, men hvordan tror dere slitestyrken er?

Vurderte først pakkposer i gummi, men disse blir vel utrolig stive i streng kulde? Derfor er jeg usikker på materialvalget. Må som sagt være lett men samtidig slitesterkt.

Setter pris på tilbakemeldinger og erfaringer :roll:

Mvh Amund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver ikke hva du skal bruke de til. Heller ikke hvor du setter grensen på vekt. Til bruk i ryggsekk har jeg god erfaring med Sea to Summit Ultra-Sil Dry Sack. Bruker mye den på 13L og den veier 40gram. Ønsker du noe enda lettere er Granite Gear Überlight Drysack et alternativ der 13L veier 19gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruket er for det meste i ryggsekk ja. Har noen Ortlieb pakksekker til bruk i kano, de er litt kraftige (husker ikke modell). Når det gjelder vekt har jeg ikke noen grense, er ingen vektfanatiker heller som MÅ ha det letteste av det lette. Men samtidig greit å spare litt der det er mulig. Storm Sack 10-l veier 77 g, det ser jeg på som en bra vekt.

Synes Ultra-Sil-posene forsåvidt ser greie ut, men hvordan er det tynne materialet ift slitestyrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par 20l Sea To Summit -poser som jeg har hatt i flere år nå, fortsatt like fine.

Den ene bruker jeg til å ha tørre klær i, og bruker den samtidig som hodepute. Stoffet er tynt og mykt og således behagelig.

Vet ikke vekta på de, men kan absolutt anbefales til å ha i sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.