SuperTed Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 Frøkenen går på ski en 4-5 ganger i året og har lånt ski frem til nå. Kom over dette tilbudet på XXL: http://www.xxl.no/vintersport/langrenn/skipakker/langrennspakke-cap-lite-t5-plus-t-auto-1076961 Er det noe å satse på for en dame på 160cm? Siter
knutis Skrevet 21. oktober 2011 Skrevet 21. oktober 2011 Sjansen er svært stor for at hun da får ei ski som enten glir dårlig pga subbing, eller har dårlig feste pga at smurningen er slitt bort. Skigleden mangedobles hvis hun får ei ski med riktig spenn. Men klart, passer spennet i skia kan de sikkert funke. Siter
SuperTed Skrevet 22. oktober 2011 Forfatter Skrevet 22. oktober 2011 så hva bør jeg se etter for henne? en "occosianal" tur i spor og resten tur i marka.. Siter
qwer993 Skrevet 22. oktober 2011 Skrevet 22. oktober 2011 Dersom spennet i skien og støvelen passer henne, så er pakken helt grei. XXL måler vekt/skispenn i butikken, så det blir riktig. Billige skipakker fungerer bra. Ski er som sykler, man kan bruke mye penger på det, men enkelt utstyr med riktig tilpassning gir full bruksglede. Siter
borgern Skrevet 22. oktober 2011 Skrevet 22. oktober 2011 Slike billig pakker kan være helt greie. Dog er det som regel kun ett spenn i skiene pr lengde. Dvs si at dersom hun avviker en eller annen retning i vekt kontra høyden så blir ikke slike ski så gode. Da må man som regel kjøpe noen bedre ski som produseres i forskjellig spenn pr lengde. Men det er jo bare å dra å måle og prøve. Passer de bra er det en god pris på ski som ikke skal brukes for ofte. Så kommer det og litt an på når hun går. Snakker vi vanlig blåføre kan slike pakker fungere greit. Skal de primært brukes påsketider med klister så krever det litt mer spenn. Må rett og slett bare prøve de å se hvordan spenn passer. Selv er jeg tyngre enn høyden skal tilsi så jeg har holdt meg til racingski som man har et stort utvalg i spenn. Siter
SuperTed Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter Skrevet 23. oktober 2011 Ok! takk for mye god info... Må ta en titt på mine egne ski også jeg nå tydeligvis. Alltid vært fornøyd med dem, men ser ut til at jeg må være mer kritisk ved neste skitur Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.