123hjk Skrevet 16. oktober 2011 Skrevet 16. oktober 2011 Er veldig interessert i å høre fra dem som har prøvd ut dampsperreposer! Alle erfaringer tas imot med glede. Hvordan er liggekomforten og holdbarheten? Hvilket merke er best? Hjemmelaga? Osv... Skal på tur til hardangervidda i desember og blir trolig ute omkring en uke. Temperaturen kan fort krype opp mot 25-30 kalde. Vil det i dette tilfellet være hensiktsmessig å benytte seg av en slik pose?. Siter
500fjell Skrevet 16. oktober 2011 Skrevet 16. oktober 2011 Har gode erfaringer fra de dampsperresokkene jeg kjøpte på Sportsnett! På kalde vinterturer over flere dager er det utrolig beleilig å slippe stivfrosne sko når en skal til å gå... Bruker da en tynn ullsokk inni posen og en tykk utenpå. Hørt om enkelte som sliter med tørr hud, men vaselin gjør vel susen. Siter
knadne Skrevet 16. oktober 2011 Skrevet 16. oktober 2011 plastikposer fra Rimi gjør nytten, billig og bra! Siter
Hugo Skrevet 17. oktober 2011 Skrevet 17. oktober 2011 Siden du never liggekonfort regner jeg med at du mener dampsperrepose til sovepose. Har ikke brukt dette selv, men har hatt noen vinterturen som har vart lengre enn én uke. Har ikke hatt behov for damsperre på mine turer. Dampsperrepose på føttene er imidlertid helt genialt på turer av tilsvarende lengde. Siter
123hjk Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter Skrevet 17. oktober 2011 Riktig, tenker først og fremst på dampsperre til bruk i soveposen! Siter
qwer993 Skrevet 17. oktober 2011 Skrevet 17. oktober 2011 Antar du snakker om dampsperre til sovepose. Skrev litt om dette her: http://www.fjellforum.net/viewtopic.php?p=202335#202335 Kan legge til at det er påfallende i hvilken grad fuktigheten også i damsperreposen i størst grad samles i fotenden. For å bli kvitt fuktigheten damsperreposen, så tar man den ut, vrenger den, lar fuktigheten fryse til is (ila sekunder) og rister isen av. Med damsperrepose innerst og liner ytterst er det ikke urealistisk å redusere omfanget av dunsoveposeløsningen midtvinters betydelig, både mht vekt, og også ved å kunne gå til innkjøp av en billigere pose. Siter
knadne Skrevet 17. oktober 2011 Skrevet 17. oktober 2011 Dampsperre til sovepose er ikke noe vits på så korte turer. På bena derimot er det bra! Siter
qwer993 Skrevet 17. oktober 2011 Skrevet 17. oktober 2011 Dampsperre kan redusere vekt og pris på vinterutrustningen. Siter
knadne Skrevet 17. oktober 2011 Skrevet 17. oktober 2011 Dampsperre kan redusere vekt og pris på vinterutrustningen. Det kommer jo an på hva damsperreposen koster og veier. Jeg er nok ikke helt enig... Siter
Tor Magnus Skrevet 19. oktober 2011 Skrevet 19. oktober 2011 type? Dette kunne jeg og tenkt meg å vite. Er interessert i å teste fuktsperre selv. Siter
qwer993 Skrevet 19. oktober 2011 Skrevet 19. oktober 2011 dampsperre/nødbivuak http://www.wiggle.co.uk/amk-heatsheet-emergency-bivvy/ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.