turern Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hei, Etter å for andre gang ha fått bøy på bøylen på haspelsnella mi, trenger jeg tips om pakking av snelle slik at den holder seg slik den skal være. Har folket på fjellforum tips og trix om pakking, eller henger den på stanga hele turen? Finnes det eventuelt gode etuier som ikke veier for mye som kan brukes? Mvh, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
famjsv Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Topplokk eller sidelomme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borgern Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Har bare mine i vanlig pose som fulgte med sammen med ekstra spole. Pakker de høyt inni sekken evt men som regel i en av sidelommene. Ikke ødelagt noen så langt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frilufta Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Bruker du sidelommer så pass på: at sekken aldri får mulighet til å velte når den tas av ryggen. Og selvsagt at du setter den ned i oppreist stilling. Ellers: Sentrert, høyt oppe i sekken. Gjerne innpakket i et plagg. Lite harde gjenstander i nærheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjbaggerød Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Inni kjelen jeg har med.. der er den trygg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
REs Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har kjøpt futeral til alle snellene mine. En liten "veske" til oppbevaring av snelle og ekstraspole. Disse er ofte myke og beskytter ikke snella mot de helt store påkjenningene, men en vanlig plastboks, en matboks eller lignende burde vel gjøre susen. Disse boksene kommer ofte med små klips som holder lokket på plass. Jeg bruker vanlige små plastbokser til det meste. Til og med primusen har jeg plassert i en plastboks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn-Ivar Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg legger snella som oftest i topplokket. Om sekken faller så skal det mye til at den blir skadet der i motsetning til i sidelommene. Har også tenkt på å legge den i en plastikkboks, men det har bare blitt med tanken.....i alle fall til jeg er uheldig og ødelegger den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lompa Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 I allverden. Åssen i allverden klarer man noe sånt? Har en egen pose til alt fiskeutstyret, og den ligger alltid øverst. Ingen ting ekstra til sneller. Ellers står jo ofte snellene på stenger jeg bærer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
christ3103 Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Jeg har snella på stangen hele tiden, så kan man kaste ut på 1-2-3 hvis man har snøret gjennom alle ringene og delt den i to så er det bare å sette de to delene sammen og en spinner så er du ready to go! har den da feste på siden av sekken(litt kronglete i tett skog) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tjernivar Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg pakker snella i en isboks av typen diplomis royal. På disse boksene sitter lokket godt, det er plass til spole og annet småtteri. Veier bare 50g og har plass til sneller opp til 2500 størrelse. Pakker altid i topploket for å ha den lett tilgjengelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veidemannsblod Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Isbokser og lignende er gode ting ja! Er også glad i å bruke isbokser og andre plastbokser til ryddig oppbevaring av ting i sekk. Holder det organisert, enkelt å finne fram, og ikke minst vanntett. Har også merket plastboksene med DYMO labelmarker for kjapt å kunne skille boksene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.