Flekkan Skrevet 8. oktober 2011 Skrevet 8. oktober 2011 heisann noen som vet om hva jeg kan finne som viser din nyaktige posisjon, og info å ein knapp så får du tilgang te rednig sentralen eller noe ligenene jeg finner ikke sånnt på nette :S noen som har ein genial forslag ?? Siter
SveinA Skrevet 8. oktober 2011 Skrevet 8. oktober 2011 Hallo Ta en titt på denne http://pronav.no/index.php?page=vis_produkt&ProduktID=545&fra=&Type= Det er en personlig nødpeilesender, den har innebygget GPS. Du vil ikke selv se possisjonen din, men når den løses ut vil det gå melding til hovudredningssentralen med possisjonen din. Siter
raster Skrevet 8. oktober 2011 Skrevet 8. oktober 2011 Så er det SPOT, som jeg brukte en stund. Den har nødknapp til redn. sentral, og "har det bra" knapp som gir sms meld. Lurer på hva som fungerer best? Er du ille ute kan spot redde deg, spesielt på fjellet. Langt til sjøs og på nordpolen ville jeg satset på nødpeilesender, men jeg bruker nå bare en vanntett mobil til kajakkturer langs kysten samt signal-lys, evt VHF. www.findmespot.com Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.