Markus Ingebretsen Skrevet 4. oktober 2011 Skrevet 4. oktober 2011 Heisann, Har lenge planlagt en 1-2 årig tur i Canada/Alaska, med start i Yellowknife. Grunnet priser på hund i fly har jeg måtte endre startpunktet for turen til Anchorage, Alaska. Noen som har tips til ruter, områder etc for turen? Burde greit få 6 måneders visum i Alaska, noe mer er vell heller usikkert, derfor satser jeg på å krysse over i Canada innen 6 måneder. Noen som har tips til ruter fra Anchorage mot Canada? Siter
Lunder Skrevet 5. oktober 2011 Skrevet 5. oktober 2011 Ser ut som det kan bli vanskelig å padle fra Anchorage og østover mot Canada, er mye høye fjell den veien. Beste elva mot Canada må vel være Yukon, så et alternativ er jo å sende kanoen opp til Fairbanks f.eks., for så å gå strekningen Anchorage - Fairbanks. Når du da kommer til Fairbanks laster du opp kanoen og padler Tanana River vestover til den møter Yukon, for så å padle Yukon østover til Canada. Burde gå greit på seks måneder det. Siter
Markus Ingebretsen Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Skrevet 5. oktober 2011 Ingen dum ide. Jeg får undersøke videre. Er også mulig en kompis skal bo i Willow, go muligens skal kjøre mot Canada i den perioden. Spennende tur blir det iværtfall Siter
jonwest Skrevet 2. november 2011 Skrevet 2. november 2011 Hvis du har tenkt å padle Yukon river vest mot øst går du motstrøms. Da burde du iallefall finne tiden med minst vannføring, for der går det jævla mye vann!! få tak i detalj kart over mulig områder og finn ut strømretningene, fra Anchorage og mot Denali N.P er det nok mye vann føring mot havet, for der er det mye snø som skal vekk. Beina er nok best Ski må vel være enda bedre Ikke gå glipp av Denali n.p for maken til fjell skal du leite lenge etter... God Tur planlegging og gjennomføring Siter
Markus Ingebretsen Skrevet 3. november 2011 Forfatter Skrevet 3. november 2011 For den første sommeren i Canada blir det nok denne ruta http://maps.google.no/maps/ms?msid=205206040132616451394.0004b0b171b7f76f9a800&msa=0 Noe mer har jeg ikke planlagt enda. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.