Gå til innhold
  • Bli medlem

En liten bonus for en elendig sommer.


REs

Anbefalte innlegg

Uken som gikk pluss første halvdel av helgen må vel sies å være et lite plaster på såret etter en ganske våt sommer. Gradestokken krøp over 20 tallet flere steder i distriktet (Rogaland) og i helgen ble det sansynligvis årets siste overnatting ute. Under åpen himmel med en fantastisk stjernehimmel og lyden av brunstig hjort og hubro i bakgrunnen.

Det er mye god "valium" i en slik tur selv om ørreten var litt liten.

Det eneste negative var vel at minstemann fjernet en flått på låret og i dag var bittstedet rødt og hissig i en diameter av ca. 10 cm.

Det får vel bli en telefon til en medisinmann og så får vi se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har vært noen fine dager ja. Hadde meg en fin tur på lørdag jeg. Dagstur.

Ang. flått så må det være det eneste med norsk natur jeg misliker. Jeg kommer ikke på annet. Man kan jo spørre seg hvilken økologisk betydning det krypet har. Trenger norsk natur flåtten? Jeg har plukket av meg noen eksemplarer denne sesongen. Heldigvis ingen infeksjon (fikk i 2001 som raskt ble behandlet). Skal fikse meg vaksine på TBE denne vinteren. Litt sikrere da tror jeg.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv fått store røde merker rundt flåttbitt. Men legen sa at dette var helt vanlig reaksjon enkelte ganger. Og hvis den var blitt fjernet innen 24t var det svært liten sjans for noe smitte. Det ble sendt inn prøve på meg og jeg hadde ikke noen smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den siste uken har vært helt fantastisk værmessig.

Ang flott/skaumann og påvist smitte, så er det dessverre sånn at det ikke alltid viser positivt, selv om man kanskje har borreliaviruset i seg. Jeg ble bitt i 2008 på vinteren og fjernet den, og kunne ikke se noen ringer eller føle noe ubehag ved det. I 2009 begynte jeg å få vondt i ledd i hele kroppen, ble ofte svimmel, synet ble litt uklart noen ganger, ble fortere varm/kald, energinivå lik null. Tok blodprøver, og også for dette, men alt viste fine verdier. Gått inn og ut av sykehuset til div.behandling og utredninger for mye rart, men ikke påvist noe (heldigvis). Så tok vi en blodprøve på sykehuset igjen nå i høst - positiv for Borrelia! Har gått med driten siden høst/vinter 2008 og det lille krypet har ødelagt MYE for meg. Så visst jeg ved noen som helst mistanke, ville jeg bare kjørt en kur med én gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått med driten siden høst/vinter 2008 og det lille krypet har ødelagt MYE for meg. Så visst jeg ved noen som helst mistanke, ville jeg bare kjørt en kur med én gang!

Interessant.

Så hva gjøres nå da. Finnes det behandling på et så sent stadie eller er det bare å "heve vrakpanten"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vrakpantheving. Går på antibiotika og håper å bli kvitt plagene i løpet av kuren (1mnd). Tar lenger tid å bli kvitt, ettersom viruset har fått herje litt for lenge. Ellers piner man seg gjennom dagene som før :) Bare å google Borrelia, så finner man (altfor) mye info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.