Barskekarsten Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Vi var på kanotur og hadde litt for mye mat så jeg endte med å fylle nalgeneflaska mi med hjemmelaget mexikansk gryte.NAM! Den stod en stund i kjøleskapet og ble spist opp etter ca 6 dager. Den smakte fortreffelig før jeg skulle på tur helga etter. Det som ikke var så gøy var at flaska startet å lukte skikkelig ille! Det stinker så mye av den at det ikke er noe å bruke som drikkeflaske. Noen gode tips for å få fjernet lukta? Nå har jeg prøvd med sterk varm lut i 24timer og det var ingen forskjell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atari Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg har aldri hatt gryterett på mine men vond lukt har jeg hatt og da har jeg hatt saft på flasken noen dager. Etter det lukter det ihvertfall godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjellis Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg hadde fiskelukt i min Jetboil, lukta forsvant etter at jeg skylte den med varmt vann med kjøkkenhåndsåpe. Jeg fylte såpe og varmtvann og lot det stå noen dager før jeg skiftet ut såpevannet. Etter å ha holdt på slik noen dager ble jeg kvitt lukten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
seven Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Jeg fyller mine flasker med vann og klor og lar den stå over natta. Flaskene blir som regel boxfresh av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barskekarsten Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Da bytter jeg fra lut til klor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Bratsberg Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 men får du bort klorsmaken? jeg har nemlig en camelback sekk jeg var så dum og fylte med engelsk springvann, den lukter (og vannet smaker) enda klor, selv om jeg har skylt gjennom med rent norsk vann. noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
runegutt123 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Vann og klorin. VIKTIG etter at du har skylt lenger enn lenge, la flaskene stå åpne og lufttørre skikkelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balle Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Vann og klortabletter, la stå 1 time. Tilfør deretter nøytraliseringstabletter. Har brukt Lifesystems sine tabletter på både Nalgene og Camelbak i sommer, og klorsmak/lukt er ikke plagsom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trango Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Edikk kan også være fint for å fjerne lukt. Setter ikke så lett lukt selv heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ksakk Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 bakepulver er ett godt triks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomWithoutVom Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Cola over natta. Skylles deretter godt. Kan funke? Funker på "sure" drikkeflasker, men, gryterett? Verdt å prøve. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JHR Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Har aldrig prøvet det, men det kunne da være en mulighed. http://www.spejdersport.dk/sigg-flaskerens.aspx Ved rensning af termos bruker jeg altid bakepulver og kokende vand, måske det også virker i en Nalgene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jankj Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 På termosene mine heller jeg oppi en god dæsj (spiseskje?) oppvaskmaskinpulver, fyller på varmt vann og lar stå en times tid før jeg skyller godt. Oppvaskmaskinpulver er laget nettopp for å være sinnsvakt god på å løse opp matrester og ekle ting uten å behøve mekanisk skrubbing. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
johnpd Skrevet 30. september 2011 Del Skrevet 30. september 2011 Har du sendt den gjennom oppvaskmaskinen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.