Gå til innhold
  • Bli medlem

Aurlandsdalen i oktober


AdamAL

Anbefalte innlegg

Hej - ny på forummet her.

Jeg må på tur i min høstferie. 4-5 dages gåing kan det blive til. Jeg lurer på at gå op Aurlandsdalen. Ruten kommer til at afhænge af om jeg må tage kollektiv transport, eller om jeg får låne en bil. Jeg lurer på to alternativer:

1) Vassbygdi - Kongshellern - Finse (om det blir med kollektiv transport).

2) Vassbygdi - Østerbø - Seltuft - Vassbygdi (om egen bil).

Det skal ikke bli noen hverken ski- eller trugetur, så jeg lurer på om sneen bruker at have lagt sig de 12-1300m som ruten kommer omkring (1600 mot Finse) - jeg har ikke gået meget til fjells på senhøsten.

En anden ting jeg lurer på, er om den øvre delen af Aurlandsdalen er kedelig med vejen ret under ruten.

Hvis der sikkert kommer til at bli meget sne, kunne jeg tænke mig måske at gå i Femundsmarka i stedet for, men jeg har aldrig været i det område.

Andre forslag til turer modtages vældig gerne.

PS: Hvis I synes mit sprog er lidt mærkeligt, så er det nok fordi jeg er dansk.

Bedste hilsner

/adam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal ikke bli noen hverken ski- eller trugetur, så jeg lurer på om sneen bruker at have lagt sig de 12-1300m som ruten kommer omkring (1600 mot Finse) - jeg har ikke gået meget til fjells på senhøsten.

En anden ting jeg lurer på, er om den øvre delen af Aurlandsdalen er kedelig med vejen ret under ruten.

Den øvre del av dalen er ikkje kjedeleg.

Om snøen har lagt seg, er avhengig av om det er nedbør eller ikkje, utan nedbør vert det heller ikkje snø. Snøen kan koma når som helst, men det kan også gå lenge til. Web-kamera på Finse finn du her: http://images.bt.no/webkamera/finse1_798.jpg Vestredalsvatnet (øverst i Aurlandsdalen) finn du her: http://webkamera.vegvesen.no/kamera?id=100111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.