Gå til innhold
  • Bli medlem

Topptur i Trollheimen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Tenkte å ta en tur i Trollheimen i påsken og er ute etter tips om lange og fine nedkjøringer. Utgangspunktet for turen er trekanten. Blir nedkjøringer på plast og feite ski så bratte nedkjøringer gjør ikke så mye.

Noen som har kjørt ned fra kammene?

Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg er ikke noen stor nedoverkjører, men har vært på endel topper i Trollheimen. Vil tro at Blåhø kan være fin hvis du skal gå fra Gjevillvassvatnet. Litt langt å gå med plastsko langs vannet kanskje, men du har jo også Gjevillvasskammen som en mulighet her.

Fra Storlidalen er jo Kråkvasstind en fin topp med nedkjøring helt til vegen. Regner med at Okla også kan være fin på andre siden av vegen.

Ellers er jo Neådalssnota min favoritt, men dit inn kan det også bli drøyt med plastsko.

God tur!

Skrevet

Hei,

nå blir jo disse fjellene på feil side av Gjevillvatnet visst ditt utganspunkt er trekanten, men jeg kan bekrefte at Okla har en super nedkjøring. Det er ikke så alt for bratt, men du kan sikkert finne noe mer utfordrende enn den ruta vi valgte ned.

Vil også anbefalle Storhornet på samme side av Gjevillvatnet. Denne er kanskje mer tilgjengelig for deg også, da oppstigningen begynner rett ovenfor Festa camping. Her var forholdene faktisk bedre enn på Okla i vinterferien.

Når det gjelder Kammene har jeg ikke vært der, men de så ganske fryktinngytende ut fra Okla. Det sagt, så lar det meste seg likevel gjøre :arrow:

Odd Arne

Gjest Anonymous
Skrevet

Takker for tips. Nå er ikke endelig rute lagt så om ikke alt er i selv trekanten gjør ikke det noe. Nå er heller ikke planene å gå særlig langt med plast og feite ski.- Vi går inn med fjellski og lette støvler, oppretter en leir og tar for oss av de toppene vi måtte finne fristende (og trygge). Så hvis folk har tips lenger innover tas de i mot med takk de og...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.