Gå til innhold
  • Bli medlem

Femundsmarka i Oktober.


torfinn

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Vi er to kompiser som har pratet lenge om Femundsmarka, så vi lurer på å dra dit en ukes tid, i begynnelsen av Oktober.

Vi lurer på hvordan det er å dra ut i Femundsmarka i Oktober? vill det være kaldt? hvordan er værforholda? vil det være typisk høstvær, der det er surt og mye regn? eller er høsten i Femunden milde, og det er en fin tid og dra dit?

Hvordan er fiske på denne tid av året, vil det kanskje være litt for kaldt for fiske? med tanke på at fisken ikke vil bite.

Vi er begge to studenter i Tr-heim. Siden ingen av oss har bil, så må vi ta offentlig transport for å komme frem.

Vi er begge veldig giret på ta turen med kano, og må derfor få leid en kano en eller annen plass.

Veit noen om en grei plass for å leie kano? med tanke på vi ikke har bil, som vi kan transportere kanoen.

Er det noen som har noen tur-råd?

Planen er at vi skal vare borte ca ei ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjener ikke været på den tiden desverre.

Når det gjelder kanoleie kan det leies på Langen gård i Synnervika. Ta tog til Rørøs og buss derfra.

Kan dere enten padle Femund eller ta ferga til Røa. Så må dere bære kano opp langs Røa hvis dere vil oppover i Femundsmarka.

Sjekk med stedet om åpningstider, utelie, fiskekort etc. http://www.langen-gjestegaard.com/1.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Ting er nok ikke så enkelt som "borgern" vil ha det til, Fæmund II tror jeg hadde sin siste tur 11. sepember. Dessuten er det nå gytefredning av ørret, restriksjonene varierer fra totalt fiskeforbud, til forbud i nærheten av osene. Salgstedene av fiskekort har detaljert informasjon. Gjedda biter vel uansett hele året, bare agnet er fristende nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røros er ikke så langt unna: http://www.yr.no/sted/Norge/S%C3%B8r-Tr%C3%B8ndelag/R%C3%B8ros/R%C3%B8ros_lufthavn_m%C3%A5lestasjon/statistikk.html

Femundsmarka i oktober kan være sol, vindstille, kalde netter og varme dager. Det kan også være kuling, sluddbyger og skikkelig møkkavær. Sannsynligvis et sted midt i mellom. Men myggen slipper dere unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe været holder seg bra, har vell vært nok regn i år, så jeg håper det blir sol og fint.

At det var gytefredning var jeg ikke helt klar over, så jeg får vell ringe noen som selger fiskekort for å få mer detaljer om hvike alternativer jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.