Kjellis Skrevet 16. september 2011 Skrevet 16. september 2011 Jeg og noen kolleger har planer om en topptur til Snøhetta neste lørdag (24.09.11). Er det noen som vet hvordan forholdene er der oppe nå? Ser det har vært en del snø der i det siste, i følge yr i alle fall, og det er meldt snø fremover. Er det farbart til fots enda? Siter
SturlaS Skrevet 19. september 2011 Skrevet 19. september 2011 Jeg var på Dovrefjell nå i helga (ikke på Snøhetta) og såvidt jeg kunne se var all snø borte fra toppen. På toppen av Bruri var det ihvertfall helt bart - med unntak av noen få snøflekker mellom steinene. PS. Det så ut som 71gr Nord var en tur på Snøhetta i finværet lørdag (for de som er interessert i slikt...). DS. Siter
Kjellis Skrevet 19. september 2011 Forfatter Skrevet 19. september 2011 Takk for tilbakemelding. Da satser vi på tur til helgen, med forbehold om godt vær Siter
Anonym Astmatiker Skrevet 20. september 2011 Skrevet 20. september 2011 Sjekk rapport her: http://olsendriver.blogspot.com/2011/09/snhettatraversen-vintern-er-her.html Bart så og si opp til masten. Skal dere videre opp Hettpiggen osv er det nok best å ta med jern. God tur Siter
Kjellis Skrevet 20. september 2011 Forfatter Skrevet 20. september 2011 Flott rapport og takk for tilbakemelding Det er bare å håpe at været blir bra til helgen, men jeg ser det meldes snø.... Siter
springsteen Skrevet 21. september 2011 Skrevet 21. september 2011 Bilde er tatt fredag 16/9. Snøhetta er midt i bildet og hadde ingen sne bortsett fra den som falt i fjor. Siter
Eirik B. Skrevet 22. september 2011 Skrevet 22. september 2011 Var på Snøhetta i går. Det var snø fra ca 1800 moh, og så ble det mer høyere, ca 10-20 cm på toppen. Varierer mellom steinene og det har fokket seg en del. Var ingen vanskelig heter om du følger stien, bortsett om det smelter utoverdagen eller at man ikke ser hvordan steinene ligger, mtp hull og løst. Bildet er tatt på ca 2000moh. Siter
SturlaS Skrevet 22. september 2011 Skrevet 22. september 2011 Takk for nyttig info! Vurderer Svånåtind-/Langvassting-traversen til helga men det frister ikke like mye med så pass mye snø over 2000. Noen som kjenner til snøforhold på fjellene i Rondane? Siter
Kjellis Skrevet 22. september 2011 Forfatter Skrevet 22. september 2011 Mine kolleger har falt fra en etter en, så det blir nok ikke noen tur på meg heller... Får vel finne på noe annet i helga da! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.