LT. J Skrevet 12. september 2011 Skrevet 12. september 2011 Jeg leter etter en hagle som skal brukes som bjørnebeskyttelse (det vil si bruke slugs??), jeg bor på svalbard og hagla må tale 1 tempraturen og 2 oppbygning av litt snø og is. Jeg kan ikke mye om hagler og setter stor pris på hjelpen. Hvet ikke om hva sem egner seg best av pump eller semi etc. eller andre ting som spiller noen rolle. Siter
Tickle Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 Automathagler er utvilsomt mer følsomme for kulde og is. Ville nå uansett ha valgt en rifle for å felle bjørn. Siter
LT. J Skrevet 13. september 2011 Forfatter Skrevet 13. september 2011 Jeg er bare 16 så jeg får ikke lov å bruke rifle, så hagle med slugs er vel nesten eneste muligheten : / But those are the rules..... Siter
Babelfish Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 Det er på trynet. Finnes det ikke muligheter for å søke om spesiell godkjenning? Jeg ville definitivt følt meg tryggere med rifle. Siter
LT. J Skrevet 13. september 2011 Forfatter Skrevet 13. september 2011 Mamma jobber i politiet og de som jobber med våpen og lignende har sagt det ikke er lov, sånn er det å bo i norge hvor reglene er helt svart hvitt -.-'' Siter
Vandrefalk Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 Hagle med slugs er et utmerket våpen til forsvar mot isbjørn.. F.eks. Remington og Mossberg har mange modeller pumpehagler som fungerer godt, forutsatt at du tar vare på dem... Siter
SuperTed Skrevet 14. september 2011 Skrevet 14. september 2011 Hadde gått for den mest driftsikre av remington pumphagle, til bruk utenfor jakt (om det er lov på svalbard) så får du sikkert fjerna sperra på 2 skudd. 5 slugs om du får tid til å fyre det av ville nok stoppa isbjørnen om du virkelig ble truet på livet eller stod i fare for å havne på middagsfatet. Remington 870 er den mest brukte av både politi og militære styrker. Dette betyr nok for de aller fleste at den også er mest driftsikker. ST Siter
LT. J Skrevet 15. september 2011 Forfatter Skrevet 15. september 2011 Takk, skal sjekke den ; ) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.