Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidden med hund


Mads83

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fri et par dager fra jobb onsdag-fredag og tenkte meg opp på Hardangervidden med hunden. Håper noen kan hjelpe meg med en fin rundtur (hytte-hytte) 2 overnattinger, eller evt en hytte som utgangspunkt for fine dagsturer.

Har aldri gått noe særlig på Hardangervidden så jeg er ikke så godt kjent. Hunden er tålig vant med å gå i fjellet, men jeg vil helst prøve å unngå lengre dagsetapper enn 5 timer. Redd for at den ikke tåler mer :)

På værmeldingen ser det bedre ut jo lenger øst man drar. Siden jeg kommer fra Bergen vil jeg helst ikke kjøre lenger enn til feks Geilo.

Hvis dere trenger noe mer info så bare gi beskjed!

Mvh,

Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Hva med å starte på Fagerheim, gå til Heiseter (1 natt der) så sør-vestlig stitråkk til Rauhellern (natt 2 der). 3dje dag tilbake til Heinseter på nord/nord-østlig sti (3dje og siste overnatting) Og siste dag tilbake til Fagerheim.

En kortere tur er Fagerheim - Heinseter -Tuva-Fagerheim (2 overnattinger)

Rimelig lettgått terreng og greie dagsetapper etter min mening.

Se her:

http://ut.no/map/page/maptool/c561c9a4-6c91-467e-a099-224e94da26b8/

Dog bør du enten sjekke på ut.no eller ringe DNT for å høre om åpningstider, regner med at hyttene har stengt serveringen/betjeningen og det kun er selvbetjening/standard DNT-nøkkel som gjelder i perioden du spør om.

Et annet aspekt er at det finnes ulike restriksjoner for hunder innendørs på de forskjellige hyttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.