jonjon Skrevet 12. september 2011 Skrevet 12. september 2011 Hallo Skal til USA neste uke og tenkte å handle inn litt utstyr som kan være billig. Er blant annet ute etter en god og varm vinterpose (ihvetfall være komfortabel ned til -20). Er mest aktuelt med syntetisk, men kan også vurdere dun. Er det noen som har tips eller erfaringer, først og fremst fra amerikanske produsenter, som man bør se på / holde seg unna? Takk for innspill Siter
ni liv Skrevet 12. september 2011 Skrevet 12. september 2011 Jeg har en vinter dunpose fra SIerra Designs. Har ikke fått prøvd den enda, men førsteintrykket virker meget bra. Ingenting slår vel dun komfortmessig Siter
Tor Magnus Skrevet 12. september 2011 Skrevet 12. september 2011 Jeg har stor sans for Western Mountaineering. Bra dun og fine og lette poser. http://westernmountaineering.com/ Siter
utinaturen Skrevet 13. september 2011 Skrevet 13. september 2011 Er veldig godt fornøyd med Marmot Col EQ. Det er en dunpose som har komfort temp ned til -29. Siter
Haakon sk Skrevet 14. september 2011 Skrevet 14. september 2011 Hei! Viss du virkelig vil ha kvalitet, bør du gå for en Western mountaineering sovepose. Det er bare positivt å si om soveposene deres... Bortsett fra prisen selvfølgelig! Ellers har vel Mountain quipment noen gode poser, både med synt og dun? Siter
Tor Magnus Skrevet 14. september 2011 Skrevet 14. september 2011 Synes ikke prisene på WM er så ille i USA Haakon. Men de over dobles når de sendes til Norge. Siter
entropy Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Bumper denne. Hva er mest anvendelig komfortemperatur for en vinterpose? Er det slik at man uansett ikke kan ha for varm pose, eller er det dumt å kjøpe en pose med komfortemperatur -30 fordi det stort sett er -15 og man vil da ligge å svette hele natten? Til normal bruk i den norske fjellheim, hvilke egenskaper er "ideelle"? Siter
borgern Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Mye bra fra Amerikanske produsenter og merker som selges der borte. F.eks WM, Feathered Friends, Mont Bell, Mountain Hardwear. Siter
uppis Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Jeg har lurt på å kjøpe Cumulus (http://www.sleepingbags-cumulus.eu/down-sleeping-bags.html). De ser bra ut og er ikke for dyre, men jeg vet lite om disse posene. Noen som har erfaring med Cumulus soveposer? Siter
atari Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 +1 på WM. Har to dunposer fra WM og kvaliteten er meget bra. Har WM Puma GWS for vinter og Alpinlite for vår og høst. Siter
MH Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Jeg har lurt på å kjøpe Cumulus (http://www.sleepingbags-cumulus.eu/down-sleeping-bags.html). De ser bra ut og er ikke for dyre, men jeg vet lite om disse posene. Noen som har erfaring med Cumulus soveposer? Jeg kjøpte en ny lett sommer/3-sesongs pose i år fra Cumulus. Har fått brukt den på en del turer og er storfornøyd med den fram til nå. 1 Siter
Chalshus Skrevet 5. november 2013 Skrevet 5. november 2013 Bruker også WM poser. Fantastisk fit og feel. Og så har de soveposer i både forskjellige lengder og forskjellige størrelser. Kostbart, men vel verdt prisen. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.