GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg har samme GPS og opplevde det samme pÄ kart jeg fikk lÄne av en venn fra 2002. Det ser jo helt koko ut. Jeg synes Ä huske det var en eller annen innstilling pÄ GPS-en der jeg kunne bestemme hvilket zoom-nivÄ der bygningssymbolene skulle vises. PÄ denne mÄten kunne jeg undertrykke symbolene inntil jeg zoomet langt nok inn.

Senere har jeg lastet nyere kart (2008?), og de stygge boligblokkene var byttet ut med smÄ sorte firkanter som pÄ papirkartene - mye bedre.

Annonse
Skrevet

GÄ inn pÄ Oppsett/Kart/Avansert kartoppsett/Detalj

-Her kan du endre detaljnivÄet gradvis fra 'Mest' til 'Minst'. Jeg benytter Topo Adventure og her er hus svarte litt mindre bokser. NÄr jeg er pÄ nivÄ 'mindre' fjerner den de fleste husene.

Jeg vet ikke om det hjelper deg, men du kan jo prĂžve..

Mvh

Hjonne

Skrevet
  Sitat
GÄ inn pÄ Oppsett/Kart/Avansert kartoppsett/Detalj

-Her kan du endre detaljnivÄet gradvis fra 'Mest' til 'Minst'. Jeg benytter Topo Adventure og her er hus svarte litt mindre bokser. NÄr jeg er pÄ nivÄ 'mindre' fjerner den de fleste husene.

Jeg vet ikke om det hjelper deg, men du kan jo prĂžve..

Mvh

Hjonne

Synes ikke disse detaljerte kartene har noen nytte. Topo Adv. viste med meg navnene til noen smÄ sÞlepytter av noen bekker mens store vann lÄ navnlÞse ved siden av inntil jeg zoomet helt inn. Helt nyttelÞst Ä prÞve Ä navigere etter disse kartene. Ser du pÄ et vanlig kart, eller kartene pÄ 450 som er standard uten noe ekstra pakker sÄ er det helt perfekt.

Dette kostet meg mange timer med planlegging av tur med GPS, siden vannene jeg skulle til ikke dukket opp pÄ GPSen fÞr jeg zoomet helt inn. Det sier seg selv at det er vanskelig Ä scrolle kartet for planlegging av rute nÄr man er kraftig zoomet inn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.