OleG Skrevet 1. september 2011 Forfatter Del Skrevet 1. september 2011 Hei, jeg har samme GPS og opplevde det samme på kart jeg fikk låne av en venn fra 2002. Det ser jo helt koko ut. Jeg synes å huske det var en eller annen innstilling på GPS-en der jeg kunne bestemme hvilket zoom-nivå der bygningssymbolene skulle vises. På denne måten kunne jeg undertrykke symbolene inntil jeg zoomet langt nok inn. Senere har jeg lastet nyere kart (2008?), og de stygge boligblokkene var byttet ut med små sorte firkanter som på papirkartene - mye bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjonne Skrevet 1. september 2011 Del Skrevet 1. september 2011 Gå inn på Oppsett/Kart/Avansert kartoppsett/Detalj -Her kan du endre detaljnivået gradvis fra 'Mest' til 'Minst'. Jeg benytter Topo Adventure og her er hus svarte litt mindre bokser. Når jeg er på nivå 'mindre' fjerner den de fleste husene. Jeg vet ikke om det hjelper deg, men du kan jo prøve.. Mvh Hjonne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperTed Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Gå inn på Oppsett/Kart/Avansert kartoppsett/Detalj -Her kan du endre detaljnivået gradvis fra 'Mest' til 'Minst'. Jeg benytter Topo Adventure og her er hus svarte litt mindre bokser. Når jeg er på nivå 'mindre' fjerner den de fleste husene. Jeg vet ikke om det hjelper deg, men du kan jo prøve.. Mvh Hjonne Synes ikke disse detaljerte kartene har noen nytte. Topo Adv. viste med meg navnene til noen små sølepytter av noen bekker mens store vann lå navnløse ved siden av inntil jeg zoomet helt inn. Helt nytteløst å prøve å navigere etter disse kartene. Ser du på et vanlig kart, eller kartene på 450 som er standard uten noe ekstra pakker så er det helt perfekt. Dette kostet meg mange timer med planlegging av tur med GPS, siden vannene jeg skulle til ikke dukket opp på GPSen før jeg zoomet helt inn. Det sier seg selv at det er vanskelig å scrolle kartet for planlegging av rute når man er kraftig zoomet inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.